3ο Φεστιβάλ Δρόμου

Ελάτε όλοι στο 3ο Φεστιβάλ Δρόμου του Κέντρου Νέων Καλαμάτας θα γίνει στο Πάρκο του ΟΣΕ στο σημείο του πατινάζ. (σσ: Το critical mass, που είναι την ίδια μέρα στις 7.00μμ θα καταλήξει στο Φεστιβάλ)

Πρόγραμμα:
12:00 - 20:00 Γκράφιτι
12:00 - 17:00 Djs
17:00 - 22:00 Live MCs
16:00 - 18:00 Break Dance performance
15:00 - 18:00 Face-painting
15:00 - 18:00 Εργαστήριο 3R
17:00 - 20:00 Τουρνουά Τάβλι
19:00 Κλήρωση Λαχειοφόρου Αγοράς

Όλη την ημέρα (12:00 - 22:00) θα "τρέχουν" οι εξής δραστηριότητες:
- άλματα με BMX, Skate, In-lines
- Έκθεση Φωτογραφίας της Φωτογραφικής ομάδας του ΚΝΚ.
- Προβολές βίντεο
- Ζογkλερικά
- Έκθεση χειροποίητων κοσμημάτων
- Λαχειοφόρος αγορά
-ΧΑΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΖΑΡΙ

ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΟΜΟΥ
Σκοπός του Φεστιβάλ Δρόμου είναι η προβολή και η ανάδειξη των δημοσίων χώρων της πόλης της Καλαμάτας ως πεδία δημιουργίας, έκφρασης, αθλητισμού και ενεργής κοινωνικοποίησης.
Ιδεατός στόχος μας είναι να ομορφύνουμε την πόλη μας και να αναδείξουμε την πολιτιστική/ πολιτισμική αξία της ελεύθερης έκφρασης των νέων (και όχι μόνο) μέσω των άμεσων ενδιαφερόντων τους.
Κάποτε γράφαμε στις εκθέσεις του σχολείου... ότι στη σύγχρονη εποχή, έχουμε δημιουργήσει πόλεις ασφυκτικές, πόλεις που δεν προσφέρουν επαρκείς ή χρηστικούς δημόσιους χώρους... ότι είμαστε πολίτες κλεισμένοι στα σπίτια τους μπροστά από ένα τηλεοπτικό ή άλλο ηλεκτρονικό κουτί και... ότι απομακρύνουμε τα παιδιά μας από δραστηριότητες ενεργούς και δημιουργικής απασχόλησης, πέρα από την στέρηση του ελεύθερού τους χρόνου.
Τώρα που «μεγαλώσαμε» δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα γέλια και τα παιχνίδια των παιδιών/ νέων σε μια πλατεία δεν είναι ηχορύπανση αλλά ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ!
Το φεστιβάλ δρόμου πέρασε από την πλατεία Φραγκόλιμνας (Οκτώβριος 2009) την Κεντρική Αγορά Καλαμάτας (Φεβρουάριος 2010) και οδεύει προς το μοναδικό πάρκο της Καλαμάτας... το πάρκο σιδηροδρόμων.
Αυτή τη φορά επιμέρους στόχοι μας είναι, η ανάδειξη του skate park που θα δημιουργηθεί εκεί (μετά από προσπάθειες των Ποδηλατών Καλαμάτας), η σημασία ενός μεγάλου πάρκου και η περιβαλλοντική/ κοινωνική αξία δημιουργίας ενός δεύτερου θεματικού πάρκου στην πόλη μας
(ναι πιστεύουμε ότι η πόλη μας χρειάζεται ένα δεύτερο οργανωμένο πάρκο).

Συνεργασίες: Ποδηλάτες Καλαμάτας, KalamataFreeSpace, Ομάδα Δράσης για τον Ταϋγετο

10o Critical mass ride

“ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ!!!”

Αυτή την Κυριακή(30/5) στις 7.00 το απόγευμα ελάτε στη μαζική ποδηλατοπορεία, critical mass, στη κεντρική πλατεία Καλαμάτας. Από την αρχή της δημιουργίας μας ως κίνηση, θέσαμε σαν στόχο τη δημιουργία μιας πίστας για όλα τα μέσα εναλλακτικής μετακίνησης.

Επιλέξαμε το χώρο του πάρκου ΟΣΕ γιατί αντιληφθήκαμε ότι ο μελετητής του πολύ σωστά είχε προβλέψει να υπάρχει χώρος για αυτές τις δραστηριότητες, στην πίστα του πατινάζ. Μέχρι σήμερα ο χώρος αυτός παρέμενε εγκαταλειμμένος, παρόλο που όταν πρωτοδημιουργήθηκε, έσφυζε από ζωή και παρέχονταν δωρεάν πατίνια για το κοινό από τον δήμο.! Έτσι καταθέσαμε το αίτημα μας στη δημοτική αρχή για να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο skatepark όπου θα μπορούν να συνυπάρχουν σκέϊτερς και ποδηλάτες σε ένα χώρο, όπου θα μπορούν να συμβαίνουν και από τα σημαντικά και ευφάνταστα ποδηλατικά χεγονότα.

Μετά από συνεχή πίεση και αγώνα καταφέραμε να ενστερνιστεί η Δημοτική Αρχή την πεποιπήθησή μας και να στηρίξει την ιδέα της διαμόρφωσης του χώρου του πατινάζ σε πίστα skatepark. Η πρόθεση της δημοτικής αρχής να στηρίξει το έργο, ως αναγκαίο για όλους τους νέους της πόλης, μετουσιώθηκε σε συνεργασία με την υπηρεσία πρασίνου και την τεχνική υπηρεσία του δήμου. Μέσα από αυτή τη συνεργασία ευδοκίμησε και μία δεύτερη πρόταση μας για πίστα mountain bikes στο Πάρκο του Αλμυρού. Εμείς έχουμε τη δυνατότητα να στηρίξουμε αυτές τις πίστες τόσο κατασκευαστικά όσο και στη λειτουργία τους, έτσι ώστε να κοστίσουν ελάχιστα στο δήμο. Ευελπιστούμε, όμως, ότι δε θα τύχουμε προεκλογικών υποσχέσεων, αλλά έμπρακτων αποτελεσμάτων και ότι το συγκεκριμένο έργο δε θα αποτελέσει κακόγουστο επικοινωνιακό παιχνίδι προεκλογικά.

Σας θέλουμε μαζί μας, με ποδήλατο ή χωρίς. Αυτό το πάρκο μας ενώνει. Το πάρκο του ΟΣΕ τυπικά και μόνο ανήκει σε εταιρίες, είναι περιουσία όλων των κατοίκων της Καλαμάτας! Είναι ένας ελεύθερος κοινωνικός χώρος, Eίναι ο πιο σημαντικός , πιο όμορφος και ο πιο ολοκληρωμένος χώρους πρασίνου της πόλης, Eίναι ένα μουσείο της ιστορίας μας. Δε θα επιτρέψουμε στη ΓΕΟΣΕ να το κάνει οικόπεδα και πολυκαταστήματα, αλλά ούτε και να διανοιχτεί πάλι η Αριστομένους μέσα από αυτό, όπως βλακωδώς , έχει υποστηριχτεί στο παρελθόν!

Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο υποστηρίζουμε το Κέντρο Νέων στο 3o Φεστιβάλ Δρόμου, που διοργανώνει στον Πάρκο αυτήν την Κυριακή, με στόχο “την προβολή και η ανάδειξη των δημοσίων χώρων της πόλης της Καλαμάτας ως πεδία δημιουργίας, έκφρασης, αθλητισμού και ενεργής κοινωνικοποίησης.”.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα παρουσιαστούν πλήθος δράσεων, όπως ποδηλατικά γεγονότα, συναυλίες, προβολές καλλιτεχνικών φωτογραφιών , προβολές καλλιτεχνικών βίντεο σε σχέση με φλέγοντα περιβαλλοντικά θέματα της περιοχής μας, ,ενημερώσεις από περιβαλλοντικές και κοινωνικές ομάδες της πόλης μας και……χαριστικό παζάρι!!!! (Στις δύσκολες εποχές που ζούμε, καλό θα είναι να αρχίζουμε να αντιμετωπίζουμε την κατανάλωση με διαφορετικό τρόπο, πιο αλληλλέγγυο και πιο επαναχρηστικό..)

ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΣΤΟ 10o CRITICAL MASS ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ 3ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΟΜΟΥ, ΣΤΟ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟ ΠΑΡΚΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ,
ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΟΣΕ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ!!!!!
ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ!!!!

ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ-ΠΕΖΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (CRITICAL MASS)

Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Η νέα διαφαινόμενη τάση στην διαχείριση των απορριμάτων είναι οι εγκαταστάσεις μηχανικής διαλογής και κομποστοποίησης(ΕΜΔΚ). Μια τέτοια μονάδα είναι σε θέση να διαχωρίσει όλα τα απορρίμματα σε μέταλλα, λίπασμα ,κάυσιμο RDF ,τα οποία μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, ενώ ένα μικρό ποσοστό θα πρέπει να καταλήγει σε χώρο υγειονομικής ταφής υπολέιμάτων(ΧΥΤΥ)

Στην Ευρώπη χρησιμοποιείται εναλλακτικά και η μέθοδος της θερμικής επεξεργασίας των απορριμάτων για τη παραγωγή ενέργειας με καύση. Ομώς, τα τελευταία χρόνια έχουν επιβληθεί από την ευρωπαϊκή ένωση πολυδάπανοι μηχανισμοί για το έλεγχο της επικινδυνότητας των αποβαλλόμενων αερίων, τα οποία είναι ιδιαίτερα τοξικά, καθιστώντας τη μέθοδο αυτή έως και 10 φορές ακριβότερη.

Εμείς στην Μεσσηνία, έχουμε “ξεμείνει” στην λύση της ανεξέλενκτης ταφής ΧΑΔΑ ή αλλιώς “χωματερή” , όπως αυτή που υπάρχει στην θέση Μαραθόλακκα , στον Ταύγετο. Η συγκεκριμένη επιλογή του χώρου, αποτελεί σκάνδαλο για την Καλαμάτα, καθώς είναι στα όρια περιοχής ΝΑΤΟΥΡΑ, (δηλ ευαίσθητης και πλούσιας σε βιοποικιλλότητα περιοχής, άρα και άκρως σημαντικής για τον τόπο μας , (τόσο περιβαλλοντικά, όσο και αγροτουριστικά!) Αλλά το κυριότερο είναι οτι ο υδροφόρος ορίζοντας, υπογείως της περιοχής, συνδέεται με τις πηγές στο «Πηδήμα», και κατα συνέπεια με το πόσιμο νερό της Καλαμάτας!! Ηδη τα πολύ τοξικά λύμματα από την χωματερή είναι εμφανή σε διπλανά ρέμματα , καθώς και μέσα στο φαράγγι του Νέδοντα!

Από το παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι η οποιοδήποτε χωματερή όχι μόνο δεν αποτελεί λύση αλλά αντίθετα αποτελεί σοβαρό κίνδυνο γαι την δημόσια υγεία! 
Δυστυχώς στην Καλαμάτα η λογική της κομποστοποιήση παραγκωνίστικε. Η μονάδα της ΜΟ.Λ.Α.Κ. (μονάδα λιπασματοποίησης στην Καλαμάτα) έκλεισε μετά από λάθος διαχείρηση. Η ευθύνη για τη λάθος λειτουργία της είναι πρώτιστα πολιτική, λόγω του ελλιπούς προγραμματισμού, ελέγχου και κυρίως λόγω της έλλειψης ειδικευμένου προσωπικού.

Σαν να μη μας έφταναν όλα αυτά, η ελληνική κυβέρνηση προωθεί σχέδια για τη μονάδα καύσης απορριμάτων στη Πελοπόννησο υποκύπτοντας σε πιέσεις μεγαλοεπιχειρηματιών (κόκκαλλης, μπόμπολας) που θέλουν να αρπάξουν τις κρατικές επιχορηγήσεις. Δεν αναφέρει καν θερμική επεξεργασία για παραγωγή ενέργειας. Μόνο καύση! Έχουν αντιληφθεί το αδιέξοδο και θέλουν να μας πλασάρουν λύσεις φτηνές, αλλά όμως τοξικές και καρκινογόνες.

Απαιτούμε ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων!!
• Διεύρυνση της ανακύκλωσης με το σπάσιμο του μονοπωλίου από την Ε.Ε.Α.Α.,
• Δημιουργία συγχρονης εγκατάστασης για μηχανική διαλογή και κομποστοποίηση με συνεχή έλεγχο ευρωπαϊκών προτύπων ποιότητας,
Διαχωρισμό στη πηγή των οργανικών απορριμάτων μέσω οικιακής και συνοικιακής κομποστοποίησης σε χώρους πρασίνου της πόλης
• Δημιουργία υποδομών διάθεσης των επικίνδυνων νοσοκομειακών αποβλήτων
Αναβάθμιση του βιολογικού καθαρισμού. (απαραίτητη προϋπόθεση για να υπάρξει οποιαδήποτε πολιτική διαχείρισης των απορριμμάτων)

Οι σταθμοί μεταφόρτωσης των απορριμάτων (δεματοποιητές) δεν είναι διαχείριση αλλά δεματοποίηση των σκουπιδιών ,που ούτως ή άλλως παράγουμε. Δεν έχουμε χώρο αποθήκευσης των δεμάτων που θα προκύπτουν. Επιπλέον, αν δεματοποιούνται σύμμεικτα τα σκουπίδια(χωρίς διαχωρισμό των οργανικών) τότε σε μία τριετία θα ζούμε δίπλα σε μία ωρολογιακή βόμβα, η οποία θα μολύνει τις παραλίες και τη φύση της Καλαμάτας. Επιπλέον ακόμα και αν υπάρξει απόφαση για τοποθέτηση δεματοποιητή, ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ, ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΛΥΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΜΑΤΟΠΟΙΗΤΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ;;;;; ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΜΜΑΤΑ , ΨΕΥΔΕΤΑΙ ΑΣΥΣΤΟΛΑ!!!!!!! Τελικά η θέση του δεματοποιητή στην ΜΟΛΑΚ δεν θα ήταν άστοχη, αν μπορούσε να τηρηθεί μια σωστή και τίμια περιβαλλοντική πολιτική, στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου εργοστασίου μηχανικής διαλογής και κομποστοποίησης.

Στην Ευρώπη υπάρχουν οι λύσεις για το πρόβλημα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων. Υπάρχουν αξιόπιστες εταιρίες, όπως η Sorain-Cecchini σε Ρώμη και Καλαβρία, η VISNO-Maschinen Fabrik στο Άμστερνταμ, η RINTER στη Βιέννη, η MVU και η T.U.C. Techniken στη Γερμανία. Με μια ολιγόλεπτη μελέτη στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ βρήκαμε τις συγκεκριμένες πληροφορίες, όπως επίσης και το ότι έτρεχε από το 2007 ευρωπαϊκό πρόγραμμα διαχείρισης στερεών αποβλήτων (ΕΠΕΠΑΑ 2007-2013) για Δήμους και φορείς. Ο δήμος Ελευσίνας το εκμεταλλεύεται ήδη, εδώ και κάποια χρόνια.

Το μόνο που απομένει για τον δήμο Καλαμάτας, (αν βέβαια τον ενδιαφέρει να λύσει το “αγκάθι των σκουπιδιών” είναι να πάρει πληροφορίες από τις συγκεκριμένες εταιρείες ή γιατί όχι και να συνεργαστεί με κάποια από αυτές., προκειμένου να κατασκευαστεί ένα ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ με εργατικό δυναμικό από την περιοχή μας. Σας καλούμε να το κάνετε ΑΜΕΣΑ κύριοι της δημοτικής αρχής.
Η πολιτική της χωματερής τελείωσε.!!!
Δράστε άμεσα!!

Νεοέλληνες made in Καλαμάτα

Δημοσιεύουμε ένα κείμενο αυτούσιο όπως μας το έστειλε κάποιος ποδηλάτης:

Χθες καθώς έκανα τη βόλτα μου με το ποδήλατο πάνω στον ποδηλατοδρομο,(ύψος παιδότοπου παραλία ) συνάντησα μπροστά μου (εκτός των άλλων) πρόσωπο με πρόσωπο ένα κύριο.Μόλις με αντίκρισε μπροστά του μου λέει «που πας ρε μεγάλε;».Εγώ περνώντας δίπλα του δείχνοντας κάτω λέω «εδώ είναι ποδηλατοδρομος!».έπειτα αντί να σωπάσει... και να παραδεχτεί το λάθος του λέει « μη σου γα...ω την Παν.... παλιό μαλα...μενο».Έπειτα έφυγα και δεν ασχολήθηκα καθώς είπα άλλος ένα ελληνάρας. την στιγμή που σε άλλες χώρες το ποδήλατο το έχουν Ευαγγέλιο , στην Ελλάδα σε βρίζουν που κανείς ποδήλατο στον ποδηλατόδρομο. ΤΡΑΓΙΚΟ!!!

Εγκαίνια και ποδήλατο

Άρθρο του Ηλία Μπιτσάνη, εφημερίδα ελευθερία.

Προεκλογική η χρονιά και τα εγκαίνια δεν κάνουν καθόλου εντύπωση. Αλλωστε πρόκειται για… πανάρχαιη πολιτική μέθοδο η οποία δεν πρόκειται να αλλάξει όσο το πολιτικό προσωπικό εμφορείται από ιδέες με… ψαλίδια και κορδέλες. Τον συνωστισμό μπροστά από την κορδέλα για να χωρέσουν όλοι στο κάδρο να δει κανένας, μπορεί να καταλάβει πώς σκέπτεται το πολιτικό προσωπικό και πώς καταφέρνει να γίνεται όμηρος της εικόνας ξεχνώντας τον πραγματικό του ρόλο.

Σκέψεις με αφορμή τα εγκαίνια του… ποδηλατόδρομου ο οποίος λειτουργεί με κουσούρια εδώ και κάτι μήνες. Για τα κουσούρια, τις ατέλειες, τις κακές επιλογές και τις κακοτεχνίες τού μετά πολλών επαίνων εγκαινιαζόμενου έργου θα συνιστούσαμε στο δήμαρχο και τους δημοτικούς παράγοντες να πάρουν τα ποδήλατα και να κάνουν τη διαδρομή από την κεντρική αγορά μέχρι το σημείο των εγκαινίων. Αφού υποστούν το σύνολο των προβλημάτων, ας βγάλουν και το λογύδριο των εγκαινίων διανθισμένο με υποσχέσεις βελτίωσης των κακώς κειμένων σε ένα έργο που καταγράφεται ως η επιτομή της… προχειρότητας. Για την οποία ασφαλώς έχει απόλυτη ευθύνη η δημοτική αρχή που ολιγώρησε στην προετοιμασία και τις μελέτες, ενώ στη συνέχεια προσπάθησε να κερδίσει χρόνο σε βάρος της ποιότητας του έργου.

Από εκεί και ύστερα υπάρχουν μια σειρά ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με την τεράστια μεταστροφή των πολιτών στη σχέση τους με το ποδήλατο, ως αποτέλεσμα επίμονων προσπαθειών από συλλογικότητες και πολίτες για να συνειδητοποιηθεί η ανάγκη εναλλακτικών λύσεων στη μετακίνηση των πολιτών. Η οικονομική κρίση και η εκτίναξη των τιμών στα καύσιμα ήρθαν να δώσουν μια νέα ώθηση στη χρήση του ποδηλάτου σε σημείο που να δημιουργούνται προβλήματα και με τη χρήση αυτού του μέσου. Η πόλη αρχίζει να θυμίζει… Ευρώπη, με τη μόνη διαφορά ότι εκεί έχουν αποκτήσει μια ορισμένη αντίληψη συνύπαρξης πεζοί, ποδηλάτες και αυτοκίνητα που βασίζεται στον σεβασμό στοιχειωδών κανόνων.

Ο δήμος με την πρακτική του οφείλει να συμβάλει στην ομαλότερη συνύπαρξη παίρνοντας μια σειρά μέτρα. Για παράδειγμα είναι απαράδεκτη η ρύθμιση της κυκλοφορίας και θα πρέπει τάχιστα να δοθεί προτεραιότητα στην Αριστομένους έτσι ώστε να περιοριστούν οι κίνδυνοι ατυχημάτων. Να απομακρυνθούν κατασκευές (όπως κάποια περίπτερα) που περιορίζουν την ορατότητα στον ποδηλατόδρομο (και προς τον ποδηλατόδρομο). Να αποδοθεί ζωτικός χώρος στους πεζούς με τον περιορισμό του εύρους κοινοχρήστου χώρου που καταλαμβάνουν τα τραπεζοκαθίσματα σε ορισμένες περιοχές. Να επεκταθεί μέχρι το "Φιλοξένια" ο ποδηλατόδρομος σε βάρος του οδοστρώματος γιατί σε λίγο καιρό πεζοί και ποδηλάτες θα έρθουν στα χέρια πάνω στον πεζόδρομο της Ναυαρίνου. Πολύ δε περισσότερο να ξεκινήσει άμεσα η δημιουργία πεζοδρόμων σε αρτηριακούς δρόμους της πόλης με την τοποθέτηση διαχωριστικών μέσων επί του οδοστρώματος τα οποία θα παρεμποδίζουν την κίνηση και την στάθμευση οχημάτων πάνω στην ζώνη η οποία θα αποδοθεί στους ποδηλάτες.

Η πόλη και οι πολίτες αυτά έχουν ανάγκη και όχι εγκαίνια και παράτες. Οι επισκέπτες της πόλης για τους οποίους θα ήταν ελκυστική η κίνηση με το ποδήλατο μέσα στην πόλη γιατί έτσι μπορούν να την γνωρίσουν πολύ καλύτερα, αυτά θα προσέξουν και όχι τις… κορδέλες στη Ναυαρίνου. Η υπόθεση "ποδήλατο" είναι πολύ σοβαρή για να την βάλουν στο προεκλογικό τους φυλλάδιο οι δημοτικοί παράγοντες. Και πάει πολύ πιο μακριά από εκεί που φθάνει ο ατελής ποδηλατόδρομος.

foto: Tassos Sp.

Αφιερώμενο στον Ταύγετο ..........

Το βουνό μας αφού κάηκε, αφού ερημώθηκε, πλέον είναι στην ευχάριστη θέση να δεχτεί τα πολιτισμένα μας σκουπίδια!!!


Μαραθόλακκα Ταϋγέτου 2010, η επίσημη παράνομη χωματερή του Δήμου Καλαμάτας, η οποία πλέον θεωρείται παράνομη και από την Ε.Ε. (όπως και όλες οι χωματερές στην Ελλάδα), λειτουργεί κανονικά πλέον με απόφαση του δικαστηρίου Καλαμάτας και με αστυνομική διαταγή......!!!
Η πόλη γέμισε σκουπίδια και ο Δήμος τραντάχτηκε. Παρολαυτά, μέσα από διάφορα σκαμπανεβάσματα η χωματερή ακόμα λειτουργεί! Φυσικά ο όγκος των σκουπιδιών στην χωματερή και η έλλειψη πλέον αντιπυρικών ζώνων, προμηνύουν ένα ΚΑΥΤΟ καλοκαίρι....

Η πόλη της Καλαμάτας εἰχε την ευκαιρία να έχει την πρώτη μονάδα κομποστοποίησης στην Ελλάδα, (ΜΟ.Λ.Α.Κ.) την οποία και κατάφερε να αχρηστέψει, μέσα από λάθος χρήση. Εκτοτε το εργοστάσιο της ΜΟΛΑΚ στέκεται παρατημένο διπλά στον βιολογικό καθαρισμό.

Εγκαίνια ποδηλατόδρομου

Ανακοίνωση δημοτικής αρχής για τα εγκαίνια του ποδηλατόδρομου: Την προσεχή Κυριακή, 23 Μαΐου στις 7:00 μ.μ. θα πραγματοποιηθούν τα Εγκαίνια του Κεντρικού Ποδηλατόδρομου της Καλαμάτας στην Προκυμαία. Είστε όλοι προσκεκλημένοι.

Το έργο του 1ου αξιοπρεπούς ποδηλατοδρόμου στην πόλη μας ολοκληρώθηκε. Για εμας αποτελεί έργο το οποίο ανεβάζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης μας και συνεπώς είναι πολύ σημαντικό για όλους μας. Όμως δεν πρέπει να σταματήσει εδώ. Πρέπει να αποτελέσει την αρχή για την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων στην πόλη μας, βάσει επιστημονικού σχεδιασμού.

Η τελετή εγκαινίων για εμάς, δεν αποδικνύει κατ'ανάγκην, την επιτυχία ενός έργου. Για εμάς "εγκαίνια" είναι η καθημερινή και ασφαλής χρήση του ποδηλατόδρομου από πλήθος πολιτών-ποδηλατών. Συνεπώς, δεν αρκεί η κατασκευή του αλλά και συνεχής βελτίωση και επέκταση του. Για εμάς τα "εγκαίνια" του έργου αυτού έχουν γίνει ήδη, στην συνείδηση και την καρδιά των κατοίκων της πόλης μας.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ

Ποδηλάτες-Πεζοί Καλαμάτας (Critical Mass)

    Οι Ποδηλάτες Καλαμάτας ξεκίνησαν από την ανεξάρτητη και πειραματική διάθεση κάποιων λίγων ατόμων να διεκδικήσουν την ύπαρξή τους μέσα σε αυτήν την πόλη και το δικαίωμά τους να μπορούν να πηγαίνουν με το ποδήλατό τους, παντού, με σεβασμό από και προς τους υπολοίπους και με στοιχειώδη άνεση και ασφάλεια.
    Τα critical mass των ποδηλατών είναι μια απλή συνέυρεση και επικοινωνία των ανθρώπων μιας πόλης μεταξύ τους!!!! Είναι μια κοινή πράξη μεταξύ μας που λέει ,ότι όλοι μαζί θα μπορέσουμε σαν ενιαίο σώμα να κινήθουμε μέσα στην πόλη .
Όσοι μετείχαμε στα πρώτα critical mass των Ποδηλατών Καλαμάτας (και αναμεσά μας και άτομα που είχαν ζήσει χρόνια σε άλλες χώρες, όπου η ποδηλατική ζωή δεν είναι κάτι εκκεντρικό ,αλλά κάτι απλό και καθημερινό), θελήσαμε να δείξουμε ,ότι το ποδήλατο μπορεί να σε πάει τελικά παντού, όποιος και αν είσαι, όπως και αν είσαι.

    Είναι μια κοινή ανάγκη να βγούμε όλοι μαζί, να γνωριστούμε, να διασκεδάσουμε και να επικοινωνήσουμε ,χωρίς τα καπέλα χορηγών, συλλόγων και όποιων άλλων προσπαθούν να χειραγωγήσουν μια “έτοιμη μάζα” για τους δικούς τους λόγους!!!!
   Είναι μια κοινή συνθήκη που λέει ότι πάλι σαν ενιαίο σώμα θα μπορούμε να κυκλοφορήσουμε στους δρόμους ελεύθεροι, να αυτοπροστατευτούμε χωρίς να είναι αναγκαία η συνδρομή της τροχαίας.
    Είναι μια ανεξάρτητη και άτυπη ομάδα ενεργών πολιτών που σέβονται καταρχάς το δικαίωμα όλων στην διαφορετικότητα και στην αυτενέργεια (δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα με τους μηχανόβιους ή με τους αυτοκινητιστές) και διεκδικεί να συνυπάρχουμε όλοι με δίκαιο και ανθρώπινο τρόπο.
    Είμαστε μια κίνηση ενεργών πολιτών, που ενδιαφέρεται για την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου, ως εναλλακτικού μέσου μετακίνησης. Το ποδήλατο για εμάς είναι ένα μέσο μετακίνησης φιλικό προς το περιβάλλον, προσφέρει αυτονομία στον χρήστη, άνεση στην μετακίνηση μέσα στην πόλη, επικοινωνία με τους ανθρώπους και το περιβάλλον γύρω μας.
    Πάνω στο ποδήλατο μπορούμε να δούμε την πόλη μας διαφορετικά, να δούμε κρυμμένους χώρους, ξεχασμένες γειτονιές, να παρατηρήσουμε το αστικό χαρακτήρα αυτής της πόλης, να βιώσουμε την φύση ,που υπάρχει μέσα στην πόλη και έτσι να μπορέσουμε να σκεφτούμε, να προβληματιστούμε και να προτείνουμε ως Ενεργοί Πολίτες
    Ως Ποδηλάτες Καλαμάτας διεκδικούμε την επέκταση των ποδηλατοδρόμων. Οι επεκτάσεις όμως αυτές απαιτούμε να υλοποιούνται βάση ενός επιστημονικού σχεδιασμου, από μελετητές που έχουν εμπειρία απο σύγχρονα και πετυχημένα παραδείγματα ποδηλατοδρόμων. ´Ενας πετυχημένος ποδηλατόδρομος είναι ένας ποδηλατόδρομος που μπορεί και εντάσσεται στην ροή της πόλης , που δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα της και μπορεί να δρά ως στοιχείο επικοινωνίας, μέσα στην πόλη μας.
    Διεκδικούμε επίσης την προστασία και την φροντίδα των ελεύθερων χώρων (πλατείες, πεζοδρόμια, πάρκα, άλση,) και απαιτούμε την δημιουργία νέων, στις επέκτασεις του πολεοδομικού σχεδίου.
    Οι ποδηλατόδρομοι και οι ελεύθεροι χώροι για εμάς συμβάλουν σημαντικά στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης μας.
    Είμαστε σε θέση να καταλάβουμε και να προτείνουμε ότι με το να αναπτύσσεται μια πόλη άναρχα, περιφερειακά του κέντρου της ,αυτό ,εν καιρώ, θα έχει ολέθριες συνέπειες για την ποιότητα και το κόστος ζωής των κατοίκων της
    Δεν μπορούμε και δεν θέλουμε να ζήσουμε μέσα σε μια πόλη έκτρωμα , η οποία κατακρεουργεί τις υπάρχουσες φυσικές διαδρομές που μπορεί να έχει μέσα της , όπως είναι τα πανέμορφα ρέμματα, οι καθαρές ακρογιαλιές, τα όμορφα άλση, οι ανθισμένοι πορτοκαλαιώνες.
    Είμαστε σε θέση να συνειδητοποίησουμε oτι με το να προσπαθούμε συνεχώς οι Νεοέλληνες να διώχνουμε μακριά την οικιστική και πολιτισμική ιστορία μας (π.χ προσφυγικούς καταυλισμούς, παλαιότεροι βιοκλιματικοι τρόποι δόμησης, δημόσιοι τόποι επικοινωνίας και “βόλτας “ των κατοίκων αυτής της πόλης) απεμπολούμε την ίδια μας την ταυτότητα , την ίδια την ύπαρξή μας.

   Τέλος οι Ποδηλάτες Καλαμάτας είναι σε θέση να συνειδητοποιήσουν και να διεκδικήσουν την ανάγκη μιας πόλης ενταγμένης στο περιβάλλον της , ενταγμένης στα φυσικά στοιχεία που την περιβάλλουν (κάμπος, καλλιέργειες, βουνό , θάλασσα).
Πάνω από όλα αντιπροτείνουμε μια εναλλακτική άποψη πάνω στην καθημερινότητά μας, χωρίς όμως να προσπαθούμε να πείσουμε κανέναν. Ουτώς ή άλλως σε αυτήν την ζωή που ζούμε, ο καθένας είναι αφέντης της συνείδησής του και κυρίαρχος των πράξεών του και μόνο!

Ποδηλατοπορεία στην Μαραθόλακκα_16/05/2010

Την Κυριακή, 16 Μαϊου οργανώνουμε ποδηλατοπορεία στην Μαραθόλακκα, στον Ταϋγετο. Σημείο και ώρα συνάντησης : 10.00 π.μ , στην Δημοτική Αγορά Καλαμάτας, στο βόρειο πάρκινγκ. Η ποδηλατοπορεία οργανώνεται από τους Ποδηλάτες Καλαμάτας, τον Ορειβατικό Σύλλογο και την ομάδα «Παμε Ποδήλατο» με ανοιχτή συμμετοχή. Λόγω όμως της δυσκολίας της διαδρομής παιδιά κάτω των 16 χρονών καλό είναι να συνοδεύονται από κηδεμόνα.

Για την ιστορία, η Μαραθόλακκα , η επίσημη χωματερή του Δήμου Καλαμάτας, που λειτουργούσε χρόνια τώρα , στον Ταύγετο, κοντά σε περιοχή ΝΑΤΟΥΡΑ , επιτέλους κλείνει ΟΡΙΣΤΙΚΑ μετά από επίμονες δράσεις και κατάληψη του μέρους από την ομάδα Δράσης για τον Ταύγετο. Η ίδια η ομάδα τώρα πια σε συνεργασία, με τους Ποδηλάτες Καλαμάτας τον Ορειβατικό Σύλλογο Καλαμάτας και την ομάδα kalamatafreespace ξεκινά από αυτήν την Κυριακή μια σειρά καλλιτεχνικών και κοινωνικών εκδηλώσεων στο σημείο της κατάληψης, με στόχο να προσπαθήσει να "μεταμορφώσει " τον υπάρχοντα χώρο της χωματερής σε ανοιχτό τόπο συνάντησης, κοινωνικού προβληματισμού, έκφρασης και δημιουργίας και πάνω από όλα ελεύθερης και ανένταχτης επικοινωνίας και δράσης.

Αυτήν την Κυριακή θα ανεβούμε με τα ποδήλατα μας μέχρι εκεί, όπου και θα μας περιμένει γιορτινό τραπέζι με «καλούδια»του βουνού . Όμως το πρόγραμμα για όλο το Σαββατοκύριακο παρουσιάζεται αρκετά πλούσιο. Το Σάββατο θα υπάρξει live από τους SILENCIO ενώ και τις 2 μέρες θα υπάρξουν προβολές των ταινιών «Ταύγετος», ντοκιμαντέρ του Ορειβατικου Συλλόγου Καλαμάτας και "the take" της Naomi klein, καταπληκτικό ντοκιμαντέρ σε σχέση με την Αργεντινή και το ΔΝΤ καθώς και φωτογραφικό αφιέρωμα από την Μυρτώ Φοίφα - Kalamatafreespace πάνω στην ιστορία και κατάληψη της Μαραθόλακκας.

Σας περιμένουμε όλους,  στην «γενναία» πορεία μας μέχρι εκεί, και στην Μαραθόλακκα, (9ο χιλιόμετρο εθνικού δρόμου Καλαμάτας - Σπάρτης, Ταύγετος)
ΑΞΙΖΕΙ......!!!!!

για περισσότερες πληροφορίες: 6978030105, 6972755079

Καταρράκτες Καλαμάτας

Η λεκάνη του Νέδοντα μπορεί να γίνει μικρός παράδεισος

Πόσοι από τους κατοίκους της Καλαμάτας γνωρίζουν ότι σε μικρή απόσταση από το κέντρο της πόλης υπάρχουν καταρράκτες και ένα φυσικό τοπίο που δεν θυμίζει σε τίποτα αστική περιοχή; Κι όμως, οι καταρράκτες του Νέδοντα και το παράπλευρο φυσικό περιβάλλον δίνουν πραγματικά ένα διαφορετικό χρώμα στις εικόνες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στην Καλαμάτα.
Σε αυτό το χώρο για πολλά χρόνια υπήρχαν τα λατομεία του Μπάκα, ενώ, όπως είναι γνωστό, αργότερα “φιλοξένησαν” σκουπίδια της Καλαμάτας.
Παρά το γεγονός ότι η πρόσβαση στο χώρο δεν είναι ό,τι πιο εύκολο μιας και οι σιδερένιες πόρτες είναι κλειδωμένες, αφού είναι ιδιωτική έκταση, εμείς κάναμε μία βόλτα, κατά την οποία πραγματικά αντιληφθήκαμε την αξία αυτού του χώρου και το τι πραγματικά χάνει η πόλη από τη μη αξιοποίησή του.
Μπορεί τα ίχνη των σκουπιδιών να μην είναι παντού εμφανή αλλά σε πολλά σημεία υπάρχουν διάσπαρτα είτε απορρίμματα είτε απομεινάρια των παλιών λατομείων। Μηχανήματα πάνω στα οποία έχουν φυτρώσει χορτάρια αλλά και αντικείμενα αστικής χρήσεως που δεν έχουν καμία σχέση με τη λειτουργία των λατομείων βρίσκονται ανάμεσα στα χαλάσματα πλέον των εγκαταστάσεων।
Στη βόλτα που κάναμε δεν αφήσαμε, όσο αυτό ήταν εφικτό, αυτές τις εικόνες να μας αποσπάσουν την προσοχή και έτσι να μην καταφέρουμε να απολαύσουμε το ανεξερεύνητο και συνάμα αναξιοποίητο φυσικό περιβάλλον. Ο ήχος του νερού που κατεβαίνει από το Νέδοντα σε προϊδεάζει για το τι πρόκειται να δεις όταν βρεθείς εκεί. Αλλά πραγματικά η θέα των καταρρακτών σου δίνει την αίσθηση ότι δεν είσαι κοντά σε αστικό περιβάλλον μιας πόλης όπως η Καλαμάτα. Ο συνδυασμός νερού και βλάστησης πραγματικά σου δημιουργεί απορίες για το γεγονός, ότι αν και η περιοχή αποτελεί ζώνη Natura, δεν αξιοποιείται σε τέτοιο βαθμό ώστε να είναι επισκέψιμη από τους Καλαματιανούς για σύντομες αποδράσεις πραγματικά σε απόσταση αναπνοής.
Τοπία όχι σαν κι αυτό αλλά σαφώς κατώτερα σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης έχουν μετατραπεί σε υδρολογικά πάρκα δίνοντας την δυνατότητα στους πολίτες όχι μόνο για αναψυχή αλλά και για ήπιες δραστηριότητες που δεν θα επιβαρύνουν το προστατευόμενο φυσικό περιβάλλον. Και φανταστείτε ότι όλα αυτά τα λέμε χωρίς να έχουμε επισκεφθεί το σύνολο της περιοχής, αφού στην κατάσταση που είναι σήμερα μόνο έχοντας ειδικές γνώσεις και τον κατάλληλο εξοπλισμό μπορούμε να πάμε παραπέρα.
Φυσικά η αξιοποίηση της περιοχής συναρτάται αφενός με την απομάκρυνση εγκαταστάσεων όπως τα συνεργεία του Δήμου Καλαμάτας που στεγάζονται εκεί, αφετέρου με ανάλογα έργα αποκατάστασης της κοίτης και της ροής του Νέδοντα, ώστε να μην υπάρχουν παντός είδους εμπόδια στην πορεία του και το νερό να ρέει δίνοντας μία αίσθηση φυσικότητας σε όλους όσοι στο μέλλον επιλέξουν να γνωρίσουν την περιοχή.
Σε πρώτη φάση πάντως η περιοχή ακόμα και χωρίς τα συγκεκριμένα έργα αποκατάστασης μπορεί χωρίς ιδιαίτερο κόστος να μετατραπεί σε ένα ανοικτό πάρκο. Αλλωστε το γεγονός ότι αποτελεί ζώνη Natura, κάνει πολύ δύσκολη την αξιοποίησή της από τους ιδιοκτήτες της.
Μια τέτοια περιοχή δίπλα στην πόλη που σήμερα χρησιμοποιείται προφανώς μόνο από λάτρεις της πεζοπορίας και της εξερεύνησης αλλά και από ζώα για βοσκή, είναι πραγματικά κρίμα να μην είναι προσβάσιμη από τους πολίτες, όπου θα μπορούσαν να έχουν μία ακόμα δυνατότητα απόδρασης από την καθημερινότητα।

Ρεπορτάζ: Δημήτρης Πλεμμένος, Εφημερίδα Ελευθερία.

LETS LIVE FOR FREE!!!!!


LIVE FREE!


Riding The Long White Cloud - Trailer from friendlyfire on Vimeo.Riding The Long White Cloud - Trailer from friendlyfire on Vimeo.


5 πράγματα που ΔΕΝ είναι το skate στην πραγματικότητα
αλλά είναι στην Ελλάδα:


1. να φοράς πανάκριβο κινέζικο μπλουζάκι corporate skate κολοσσού φτιαγμένο από παιδιά/εργάτες/σκλάβους και να ποζάρεις ως cool
2. να μην ξέρεις ότι στην κατάληψη της ΥΦΑΝΕΤ έχει free ramp πόσο μάλλον να μην έχεις πάει ποτέ
3. να ονειρεύεσαι τζιπάρες/ η ακόμα χειρότερα να τις οδηγάς
4. να κατεβάζεις τα βρακιά σου στη Vodafone για να πουλήσει τις παράνομα εγκαταστημένες κεραίες της ευκολότερα
5. να μην βλέπεις την πολιτική προέκταση του να κάνεις grind στα μάρμαρα της εκκλησίας

Fuck sponsors.

Lets live for free!

Αστικός σχεδιασμός και ποιότητα ζωής.

Ως αστική ομάδα πολιτών, έχουμε ένα κύριο αίτημα: την ποιότητα ζωής στην πόλη μας. Με αφορμή τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη και την επέκταση του σχεδίου πόλεως, θέλουμε να κάνουμε ορισμένες προτάσεις στους παρακάτω τομείς:
1) Ποδηλατόδρομοι.
2) Ελεύθεροι χώροι-Αστικό πράσινο.
3) Βιοκλιματική λειτουργία της πόλης
4) Επεκτάσεις του σχεδίου πόλης.

Αναλυτικότερα:
1. Ποδηλατόδρομοι

Ζητάμε την δημιουργία νέων ποδηλατοδρόμων με στόχο να δημιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων σε όλη την πόλη. Βλέπουμε το ποδήλατο όχι μόνο ως μέσο αναψυχής, αλλά και ως μεταφορικό μέσο το οποίο στην πόλη μας μπορεί να αποτελέσει την λύση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, που εμφανίζεται όλο και πιο έντονο όσο περνούν τα χρόνια.
Οι νέοι ποδηλατικοί άξονες διακρίνονται κυρίως σε οριζόντιους (A→ Δ) και κάθετους (Β→Ν).
Επισημαίνεται ότι: Ζητάμε όπου είναι τεχνικά εφικτό, τα έργα ποδηλατόδρομου να συνοδεύονται από έργα εξάπλωσης του πράσινου στην πόλη.(π.χ. δημιουργία λάκκων φύτευσης, διαχωριστικής νησίδας και φύτευση κτλ)

Όπως φαίνεται και στο επισυναπτόμενο σχέδιο, το δίκτυο ποδηλατόδρομων που προτείνουμε, με βάση την πολύχρονη ποδηλατική εμπειρία μας στη πόλη, αποτελείται από τους εξής άξονες:

α)Κάθετοι:
Περιοχή «Νησάκι»: οδός Νέδοντος: από την οδό Νικηταρά, που θα συνδέεται με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο, έως Μαρίνα-οδός Σαλαμίνος-Λιμάνι (σύνδεση με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο στο ύψος του πάρκου του Λιμενικού από τη μία πλευρά και σύνδεση με δυτική παραλία, μέσα από τα γηπεδάκια του Κορδία, από την άλλη(βλέπε παρακάτω...) Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος μπορεί άμεσα να υλοποιηθεί διότι μεγάλο μέρος του έχει απομείνει από τον ''παλιό'' ποδηλατόδρομο που δυστυχώς ξέβαψε... Εμείς θεωρούμε απαραίτητο, ταυτόχρονα με την επαναδημιουργία ποδηλατόδρομου στο συγκεκριμένο δρόμο να μετατραπεί το κομμάτι αυτού που είναι παράλληλα στα γηπεδάκια(απο Μακεδονίας έως Σαλαμίνος) ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας.
Περιοχή «Κηπούπολη»: στην περιοχή αυτή δύο είναι οι προτάσεις μας, για μία κάθετο.
Και στις δύο προβλέπεται σύνδεση με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο επί της οδού Ναυαρίνου.
1) Στην οδό Ακρίτα, μέχρι την οδό Βας. Γεωργίου. Μετά μπορεί να συνεχίζει είτε από τη προέκταση της την οδό Παλαιολόγου είτε από την οδό Μεγ. Αλεξάνδρου που είναι κοντινή παράλληλος.
2) Στην οδό Ηρώων, μέχρι την οδό Λακωνικής. Παράλληλα ζητάμε την φύτευση νησίδας πρασίνου στο μέσο της οδού(όπως στην οδό ακρίτα), για τη μείωση του φαινομένου της θερμικής νησίδας, αλλά και την προστασία των πεζών από τα αυτοκίνητα που εκμεταλλεύονται το ευρύ πλάτος του δρόμου για να τρέξουν με επικίνδυνη ταχύτητα.
Επισημαίνουμε ότι: Οι δύο παραπάνω οδικοί άξονες θεωρούμε ότι προσφέρονται περισσότερο για τη δημιουργία ποδηλατόδρομου σε σχέση με τη Φαρών, λόγο του μεγαλύτερου πλάτος τους και της ύπαρξης περισσότερου πρασίνου σε αυτούς. Η οδός Φαρών, παρότι είναι ο πιο πυκνοκατοικημένος δρόμος της πόλης, με τις υπάρχουσες συνθήκες δε μπορεί να αποτελέσει έναν ελκυστικό πέρασμα για τον ποδηλάτη σε σχέση με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο της Αριστομένους που είναι πολύ κοντά, αλλά και ειδικότερα σε σχέση με την οδό Ακρίτα πού πληρεί όλες τις παραπάνω προδιαγραφές.
Μπουλούκου-Κλαδά (Μέγαρο χορού). Η Μπουλούκου είναι ο πιο πολυσύχναστος δρόμος στην ευρύτερη περιοχή της Ράχης με μεγάλη εμπορική σημασία. Πρόσφατα μονοδρομήθηκε λόγο της κυκλοφοριακής συμφόρησης, που έχει αρχίσει να γιγαντώνεται. Όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Πιστεύουμε ότι στο συγκεκριμένο δρόμο είναι απαραίτητο να υπάρξει ένας ποδηλατόδρομος για να συνδεθεί η γειτονιά της ράχης με το κέντρο, μέσω της Κλαδά. Πέρα από την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος ο συγκεκριμένος δρόμος παρουσιάζει έντονο ποδηλατικό ενδιαφέρον διότι, πολύ κοντά σε αυτόν, έχουν ανοίξει τέσσερα ποδηλατάδικα.

β) Οριζόντιοι:
οδός Ιατροπούλου (από Μέγαρο Χορού έως Αριστομένους). Για τη σύνδεση του Μεγάρου χορού και του συμπλέγματος σχολείων(4ο γυμνάσιο-λύκειο και 6ο γυμνάσιο) με το κέντρο της πόλης. Μετά το μέγαρο χορού θα συνδέεται με τη Κλαδά, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως.
οδός Πλάτωνος-Μακεδονίας-Ηρώων Πολυτεχνείου. Από κηπούπολη έως Αστυνομική διεύθυνση Μεσσηνίας διασχίζοντας κάθετα το μελλοντικό δίκτυο ποδηλατόδρομων σε τρεία σημέια: Ακρίτα, Αριστομένους και Νέδοντος.
οδός Λακωνικής (από πανεπιστήμιο έως Αριστομένους). Αναγνωρίζουμε ότι μετά τον άγιο Νικόλαο είναι δύσκολη η σύνδεση του ποδηλατόδρομου με τον υπάρχοντα της Αριστομένους, αλλά όταν εμείς 'φωνάζαμε' στη δημοτική αρχή να δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος στην Βασ. Γεωργίου, που είναι νέος δρόμος και συνδέει τη τέντα, το πανεπιστήμια και τα σχολεία της περιοχής με το κέντρο, κανείς δε μας απάντησε. Η μόνη δικαιολογία ήρθε από τη τεχνική υπηρεσία: το σχέδιο πόλης προβλέπει τη Λακωνικής ως δόμο ήπιας κυκλοφορίας. Εμείς απλά θεωρούμε ότι πρέπει να υλοποιηθεί τουλάχιστον μία από τις δύο αυτές εναλλακτικές προτάσεις.
Κορδίας-Σφαγεία-Δυτική Παραλία. Απο την οδό Νέδοντος προτείνουμε να περάσει μια μακριά λωρίδα ποδήλατόδρομου που θα επεκτείνεται σε όλη τη δυτική παραλία μέχρι να συνδεθεί με τη παραλία της Μεσσήνης(Μπούκα). Όσον αφορά το τμήμα που είναι παράλληλα με τα γηπεδα τένις και ποδοσφαίρου στα σφαγεία, προτείνουμε να περάσει ο ποδηλατόδρομος στη νότια πλευρά αυτών, δίπλα στο κύμα..
Ιδιαίτερη περίπτωση για εμάς αποτελεί η σύνδεση της περιοχής της Αγίας Τριάδας, του νοσοκομείου και του ΤΕΙ με το κέντρο της πόλης. Ο συγκεκριμένος άξονας(Αθηνών) μέχρι στιγμής έχει τέτοια εμπορική χρήση, όπου δύσκολα θα επέτρεπε να αναπτυχθεί ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας όπως είναι στο σχέδιο πόλης, ακόμα και αν ανοίξει ο περιφερειακός. Εμείς πιστεύουμε ότι αποτελεί ζωτικής σημασίας δρόμο για τη πόλη μας και αν η δημοτική αρχή επιθυμεί πραγματικά το δημαρχείο να μεταφερθεί σε αυτόν τον οδικό άξονα, θα πρέπει να κερδίσει το στοίχημα μετατροπής της Αθηνών σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας και να δημιουργήσει εκεί ποδηλατόδρομο.
•Βέβαια επειδή η μετατροπή της Αθηνών θα είναι δύσκολη και εξαρτάται άμεσα από τη δημιουργία του νέου περιφερειακού, προτείνουμε την αμεσότερη κατασκευή ποδηλατικού άξονα παράλληλα με τις γραμμές του τρένου μέχρι το πρώην πολυκλαδικό λύκειο.
Καλλιπάτειρας-Υπαπαντής. Επιθυμούμε με ποδηλατικό άξονα να συνδέσουμε τον Ναό της Υπαπαντής και το πάρκο της Φραγκόλιμνας με την ανατολική πλευρά της πόλης. Αυτή η διαδρομή έχει έντονο ποδηλατικό και τουριστικό ενδιαφέρον καθώς η Καλλιπάτειρας οδηγεί σε μία πολύ όμορφη ποδηλατική διαδρομή.
Κρήτης-Λυκούργου. Πέρα από τη χρησιμότητα του άξονα αυτού στις δραστηριότητες των πολιτών είναι δομικά απαραίτητο συμπλήρωμα για να ενωθούν όλοι οι κάθετοι ποδηλατικοι άξονες.

2. Ελεύθεροι χώροι-Αστικό πράσινο

Πρόκειται για τις πλατείες μας, τα πάρκα, τους πεζόδρομους, τα πεζοδρόμια. Ζητάμε την αναβάθμιση όσων χώρων πρασίνου υπάρχουν ήδη, και την «εμφάνιση» όσων υπάρχουν μόνο στο σχέδιο πόλης. Επίσης υποστηρίζουμε την επέκταση των πεζοδρομήσεων βάσει πολεοδομικού και συγκοινωνιολογικού σχεδιασμού. Η πεζοδρόμηση των κεντρικότερων σημείων της πόλης  πρέπει να έχει συνέχεια, να μην γίνονται αποσπασματικά και να ενημερώνονται οι επαγγελματίες της περιοχής για τα σχετικά οφέλη, ώστε να μην αποτελούν παράγοντα οπισθοδρόμησης.

Τα πάρκα θα πρέπει να συνδυάζουν:
α) πυκνή φύτευσή τους και παρουσία του υδάτινου στοιχείου, ώστε να ενισχυθεί η βιοκλιματική τους συνεισφορά στην πόλη.
β) συχνή περιποίηση-συντήρηση τους από υπαλλήλους του δήμου ώστε να παραμένουν επισκέψιμα για τους δημότες και να προσφέρουν κάθε είδους ψυχαγωγία (παιδικές χαρές, παγκάκια, περιπατητικές διαδρομές, χώροι άθλησης)
γ) σύνδεση των χώρων πρασίνου μεταξύ τους, μέσω πυκνοφυτεμένων δρόμων, ώστε να επιτυγχάνεται ο καλύτερος δυνατός αερισμός ολόκληρης της πόλης.


Στην δεύτερη επισυναπτόμενη εικόνα, έχουμε σχεδιάσει ορισμένες προτεινόμενες τοποθεσίες για τη δημιουργία μεγάλων πάρκων. Τα πάρκα αυτά, αν και είναι ενδεικτικά, είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να λειτουργούν σαν φυσικό air condiction αντικαθιστώντας τις δύο μεγάλες ζώνες πράσινου (Γουλιμίδες και Κηπούπολη) οι οποίες με τις επεκτάσεις του σχεδίου πόλης θα οικοδομηθούν. Τόσο οι Γουλιμίδες όσο και η Κήπουπολη θα μπορούσαν να  αντιμετωπιστούν ως   "ευρύτερες πράσινες περιαστικές  ζώνες καλλιέργειας,  κατοικίας και αναψυχής και σε συνδυασμό με την δημιουργία ενος επισκέψιμου πορτοκαλαιώνα στις Γουλιμίδες και ενός βοτανικού κήποου στην Κηπούπολη  θα μπορουσαν να συμβάλλουν στην  ανάδειξη της τοπικής βιοποικιλλότητας, και ταυτόχρονα  θα αποτελούν πόλο έλξης τουρισμού και ψυχαγωγικής δραστηριότητας.
Ταυτόχρονα μια τέτοια οπτική θα συμβάλει στην διατήρηση της ποιότητας του εδάφους , το οποίο ακόμα και τώρα είναι εύφορο και ως εκ τούτου κατάλληλο για αγροτικές δραστηριότητες αναγκαίες για την  δημιουργία  διατροφικής αυτάρκειας , στην περιοχή μας, στοιχείο αναγκαίο στις δύσκολες εποχές που ζούμε. Ετσι προστατεύονται οι περιοχές από την ασφυκτική δόμηση , διατηρείται η ποιότητα ζωής, ο χαρακτήρας κάθε περιοχής και βιωσιμότητα του κοινωνικού συνόλου που ζεί μέσα σε αυτή 
Είναι οικτρά πλανεμένη αντίληψη, ιδιαίτερα ανάμεσα σε πιο "παλαιούς " πολιτικούς, ότι η ευημερία μιας περιοχής προέρχεται από μια ομοιόμορφη τσιμεντοποίηση της, στο όνομα της ανάπτυξης.
Οταν μια περιοχή γίνεται ίδια με μια άλλη, χάνει εν τέλει την αξία της. Η αξία μιας περιοχής δεν προσδιορίζεται μόνο από τα σπίτια που έχει.
Προσδιορίζεται από τα επίπεδα πρασίνου που έχει, την φυσική της ομορφία, το κλίμα της, την ιστορία της, από τις δραστηριότητες που γίνονται μέσα σε αυτή και από την διατροφική της αυτάρκεια!  ....Οταν  πολίτες χάνουν την γή τους πάυουν σε ένα σημαντικό ποσοστό να έιναι αυτάρκεις και πλέον καθίσταται αρκετά δύσκολο να  έχουν λόγο στην διατήρηση και εξέλιξη της ποιότητας της ζωής τους.  (Δεν είναι σε θέση να διασφαλίζουν το μέλλον των παιδιών τους, γιατι ακριβώς δεν μπορούν να προστατεύσουν την περιοχή τους από την ανάρχη και ασφυκτική δόμηση    και ως εκ τούτου από την  ενδεχόμενη υποβάθμισή της .)

 Επιπλέον, στη περιοχή λιθωμένο φίδι του ποταμού Νέδοντα, στον μοναδικής ομορφιάς καταρράκτη της Καλαμάτας(μόλις 5 λεπτά από το κέντρο), μπορεί να δημιουργηθεί ένας χώρος αναψυχής για όλους τους συμπολίτες μας αλλά και τους τουρίστες. Τέλος, ο δήμος διαθέτει μία έκταση ελαιώνα κοντά στην οδό Καλιπάτειρας, όπου χρησιμοποιείται ως παιδική χαρά. Αυτή η έκταση πρέπει να αυξηθεί και να προστατευτεί ο Ελαιώνας ως ένα ξεχωριστό μνημείο φυσικής κληρονομιάς όλων μας.

Πλατείες-Πεζόδρομοι: Η χρήση μιας πλατείας ή ενός πεζόδρομου διαφέρει από αυτή ενός πάρκου. Αποτελούν χώρους περιπάτου, συνάντησης, υπαίθριων εκδηλώσεων. Παρ’ όλα αυτά κανείς δεν θέλει μια πλατεία-Σαχάρα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της εκτεταμένης πλακόστρωσης και ελλιπούς σκίασης. Γι’ αυτό ζητάμε:
έντονη παρουσία του πράσινου στις πλατείες και έντεχνη σκίαση, χωρίς όμως να αναιρείται και ο χαρακτήρας τους. Η έντεχνη σκίαση πρέπει να συνδυαστεί με ψυχρά υλικά πλακόστρωσης (π.χ. κυβόλιθοι σκυροδέματος, πλίνθοι με φωτοκαταλυτικές ιδιότητες) καθώς και με σιντριβάνια.

Πεζοδρόμια-νησίδες οδών: 100% φύτευση των λάκκων των πεζοδρομίων και των νησίδων των οδών, με δέντρα τα οποία θα σκιάζουν στο μέγιστο το πεζοδρόμιο και τις θερμές επιφάνειες της ασφάλτου. Οι τελευταίες αποτελούν σημαντικότατο παράγοντα θέρμανσης του αστικού περιβάλλοντος κατά το καλοκαίρι.

3. Βιοκλιματική λειτουργία της πόλης με απλές και οικονομικές παρεμβάσεις.


Πιστεύουμε ότι με απλές παρεμβάσεις στον αστικό ιστό μπορούμε να πετύχουμε τον «αυτοκλιματισμό» της πόλης μας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η άσφαλτος και το τσιμέντο είναι υλικά θερμογόνα. Αυξάνουν την θερμοκρασία της πόλης με συνέπεια να υποβαθμίζεται η ζωή των κατοίκων και να αυξάνεται η χρήση των κλιματιστικών.

Οι δρόμοι με κατεύθυνση Ανατολή-Δύση κατά τους θερινούς μήνες παρουσιάζουν έντονα προβλήματα υπερθέρμανσης (στο διάστημα 13:00-18:00).
Η λύση στο πρόβλημα αυτό είναι η σκίαση του οδοστρώματος.
Προτείνουμε ενδεικτικά:
α) σπάσιμο του οδοστρώματος και δημιουργία φυτεμένης διαχωριστικής νησίδας.
β) πλάτυνση του οδοστρώματος και δημιουργία λάκκων φύτευσης κτλ.
Ταυτόχρονα μπορούν να αποτελέσουν δρόμους ήπιας κυκλοφορίας (χαμηλές ταχύτητες οχημάτων, ασφαλής χρήση ποδηλάτου). Μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως βιοκλιματικοί δρόμοι οι οποίοι θα συνδέουν τους χώρους αστικού πρασίνου μεταξύ τους.
παραδείγματα: i) οδοί Πινδάρου και Ομήρου            (από πάρκο ΟΣΕ ως Κηπούπολη)
                         ii) οδοί Αριστείδου και Δαμοφώντος (από Νέδοντα ως Νομαρχία)

Πλατύς και μεγάλοι δρόμοι με κατεύθυνση Βορράς-Νότος ομοίως παρουσιάζουν υπερθέρμανση. (Π.χ. οδοί Φαρών, Ψαρών, Θεμιστοκλέους, Ηρώων, Μεγ. Αλεξάνδρου)
Προτείνουμε ενδεικτικά:
α) την σκίαση του οδοστρώματος με δημιουργία διαχωριστικής νησίδας {οδοί Φαρών, Ηρώων, Μεγ. Αλεξάνδρου}
β) αναδιάταξη του πλάτους των πεζοδρομίων και δημιουργία λάκκων φύτευσης{οδός Ψαρών}
γ) αλλαγή του είδους της βλάστησης και προσθήκη πλατύφυλλων φυλλοβόλων{οδός Θεμιστοκλέους}

4. Επεκτάσεις του σχεδίου πόλης

Η πόλη μας επεκτείνεται ραγδαία. Όλοι οι παράγοντες συντελούν στη ξέφρενη πολεοδόμηση. Βλέπουμε την Καλαμάτα όχι όπως είναι τώρα αλλά όπως θα είναι το 2025. Δεν θέλουμε η πόλη μας να μετατραπεί σε τσιμεντούπολη, δεν θέλουμε να γίνει ένα ακόμη τερατόμορφο αστικό κέντρο Ελληνικού τύπου (π.χ. Αθήνα, Πάτρα, Ηράκλειο). Θέλουμε να παρέχει στους κατοίκους υψηλή ποιότητα ζωής όπως γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη. Γι’ αυτό απαιτούνται γενναία μέτρα και αλλαγές στην υπάρχουσα νομοθεσία.

Οι πολιτικοί μας δεν κάνουν τίποτα προς αυτή τη κατεύθυνση, γιατί ξέρουν ότι η Ελληνική οικονομία στηρίζεται στην οικοδομή. Αυτό θεωρούν ανάπτυξη. Όλοι εμείς που δεν έχουμε την ίδια μονοδιάστατη αντίληψη θα αγωνιστούμε απέναντι τους. Καλούμε όσους αγαπούν την πόλη μας να μας στηρίξουν με τις ιδέες τους...

Το νέο πολεοδομικό σχέδιο αδικεί όχι μόνο την ίδια τη πόλη, αδικεί όλες τις μελλοντικές γενιές που θα γεννηθούν σε αυτό το τόπο. Αναιρεί παντελώς τη φιλοσοφία του προηγούμενου σχέδιο πόλης, το οποίο είχε βραβευτεί πανευρωπαϊκά. Καταργεί το πράσινο στη κηπούπολη και πλέον όλοι μιλάνε για φιλέτα... Διαγράφει τις δύο «γλώσσες» πρασίνου, από ανατολή και δύση που λειτουργούσαν ως κλιματιστικό για τη πόλη και δεν υπάρχει ούτε μία πρόβλεψη για ένα ή δύο μεγάλα πάρκα.

Εμείς δε λέμε να μην επεκταθεί το σχέδιο πόλης. Απλά η επέκταση δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος της ποιότητας ζωής μας. Το πρόβλημα πρέπει να λυθεί εδώ. Δεν θα περιμένουμε καμία επόμενη μελέτη. Τώρα χρειάζεται η πολιτική βούληση που θα δώσει χώρο στα πάρκα αλλά και στους ποδηλατόδρομους απαλωτριώνοντας τη γή πριν μπεί στο σχέδιο πόλης.  Δεν χρειάζεται να φτάσουμε να φτάσουμε στο σημείο της Αθήνας, όπου τώρα γκρεμίζουν παλιές πολυκατοικίες για να τις μεταρέψουν σε πάρκα!!!

Πριν είναι πολύ αργά, διαλέξτε το συμφέρον των παιδιών σας.

Ποδηλατικό διήμερο στα οινοποιεία της Αχαΐας και της Ηλίας

Στις 15 και 16 Μαίου.
Μετά από 3 επιτυχημένες διοργανώσεις η ομάδα του cycling4wine.gr, επιχειρεί άλλη μία ποδηλατική εξόρμηση. Αυτή τη φορά θα ξεναγήσουν το κόσμο στα οινοποιεία Πάτρας-Πύργου με τη βοήθεια τοπικών φορέων. Με 99χλμ την πρώτη μέρα και 35 τη δεύτερη, συνολική αποσταση, μας καλούν να δοκιμάσουμε υπέροχους Ροδίτες και καταπληκτικές Μαυροδάφνες, σπάνια Μοσχάτα Ρίου-Πατρών αλλά και λιγότερο γνωστούς Αυγουστιάτες και Σιδερίτες και Mouverde κ.ά.

Οινοποιεία:
Μπριντζίκη, Μερκούρη, Ορφανού, Αχαΐα Κλάους και Παρπαρούση

Περισσότερα: www.cycling4wine.gr

Η απάντηση της Δημοτικής αρχής για το skatepark


Μας κάλυψε όσον αφορά την προσωρινή λύση.
Αναμένουμε την επίσημη απόφαση για τη τελική δημιουργία του skatepark.

Πρόταση για την πίστα πατινάζ στο πάρκο του ΟΣΕ

Αξιότιμε δήμαρχε και κάθε αρμόδιο φορέα.

Σας ζητάμε να μας δώσετε την άδεια να υιοθετήσουμε τη πίστα πατινάζ και να την αξιοποιήσουμε σύμφωνα με το σκοπό δημιουργίας της. Επιθυμούμε να δώσουμε ζωή στο συγκεκριμένο μέρος του πάρκου τόσο με τη συνεχή φυσική μας παρουσία, όσο και με την συνεχή εμπλουτισμό της πίστας πατινάζ με διάφορες μοντέρνες κατασκευές, όπως τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πάρκα. Επιπλέον, επιθυμούμε να μας επιτραπεί η εγκατάσταση στο χώρο αυτό, διάφορων μοντέρνων αξιοθέατων τα οποία θα προκύψουν μέσα από δωρεές διάφορων καλλιτεχνών της πόλης μας, αλλα και μέσα από δικές μας παρεμβάσεις στο χώρο. Τέλος θα αναλάβουμε το τακτικό καθαρισμό του πάρκου και ειδικότερα της πίστας πατινάζ μέσα σε αυτό.

Οι ειδικές κατασκευές που επιθυμούμε να γίνουν θα επιτρέψουν τη χρήση της πίστας πατινάζ τόσο στα skate και inline(rollers) όσο και στα ΒΜΧ, με τη τοποθέτηση ειδικών ράμπων, λείο έδαφος και κεκλιμένα επίπεδα. ‬Εδώ, πρέπει να αναφέρουμε ότι χώρος του πατινάζ στο πάρκο ΟΣΕ έχει προβλεφθεί για αυτή τη χρήση, αλλά η σημερινή του διαμόρφωση δεν την επιτρέπει.

‬Η δημιουργία ενός τέτοιου χώρου είναι πάγιο αίτημα μεγάλης μερίδας παιδιών αλλά και γονέων.‭ ‬Πολλά νέα παιδιά που ασχολούνται με αυτό το άθλημα θέτουν σε κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα αφού οι χώροι στους οποίους εξασκούνται είναι άκρος ακατάλληλοι (μαρμάρινα σκαλοπάτια επικίνδυνες κόψεις και γωνίες αυτοσχέδιες κατασκευές ‬κ.α‭ )‬.‭

Αναγνωρίζουμε την πρόθεση της δημοτικής αρχής να στηρίξει την κοινωνική ανάπτυξη των νέων της πόλης και τη προσφορά της στους κατοίκους με τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων. Για να ξεκινήσουμε τη διαδικασία δημιουργίας πίστας στο πατινάζ απαντήστε μας εγγράφως, ότι μας αδειοδοτήται να αναπτύξουμε διαδικασίες και δράσεις προς αυτό το σκοπό, όπως αναφέρεται παραπάνω και ότι στο βαθμό που σας είναι οικονομικά επιτρεπτό θα μας βοηθήσετε έμπρακτα στη διαμόρφωση του χώρου.

Τέλος μέχρι να δημιουργηθεί το skatepark επιθυμούμε να τοποθετήσουμε στο συγκεκριμένο χώρο ορισμένες ράμπες που έχουμε κατασκευάσει για να γίνεται ελεύθερη χρήση αυτών τις οποίες θα τις αποθηκεύουμε εντός των βαγονιών που θα μας υποδείξετε.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων

Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία 9/5/2010


Στη Καλαμάτα ο ΣΠΟΚ ΕΥΚΛΗΣ με αφορμή τη πανελλαδική ποδηλατοπορεία και την παγκόσμια ημέρα της μητέρας θα διεξάγει τον 25ος ποδηλατικό γύρο Καλαμάτας
Κεντρική πλατεία
Ώρα 10:30 π.μ.
Κυριακή 9 Μάη

Εκτός ελέγχου η πετρελαιοκηλίδα

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ Η.Π.Α
Οργή εναντίον της ΒΡ, καθώς και για την καθυστερημένη αντίδραση του Λευκού Οίκου

Εκτός ελέγχου κινείται όλες αυτές τις μέρες η πετρελαιοκηλίδα στον Κόλπο του Μεξικού. Η ΒΡ κατηγορείται, όπως και η κυβέρνηση, ότι αντέδρασε αργά.Ειδικοί προειδοποιούν ότι η διαρροή από τη βυθισμένη εξέδρα εξόρυξης πετρελαίου Deepwater Ηorizon της ΒΡ είναι πενταπλάσια από την αρχική εκτίμηση των 5.000 βαρελιών ημερησίως- διαρρέουν 25.000 βαρέλια την ημέρα και μπορεί να φτάσουν τα 50.000 και υπολόγιζαν πως μέχρι χθες είχαν ήδη διαρρεύσει στον Κόλπο 9 εκατομμύρια γαλόνια βαρέος αργού πετρελαίου.

Ο υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ Κεν Σάλαζαρ δήλωσε ότι μπορεί να περάσουν 90 ημέρες πριν καταστεί δυνατό να σταματήσει η διαρροή από την πετρελαιοπηγή που βρίσκεται σε βάθος 1.600 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Η νότια ακτογραμμή των ΗΠΑ απειλείται πλέον με μεγάλη καταστροφή και εκφράζονται φόβοι ότι είναι πλέον αδύνατο να προστατευθούν οι ευαίσθητοι υγροβιότοποι της Λουιζιάνας και των γειτονικών Πολιτειών. Ακόμη κι αν τα φράγματα καταφέρουν να σταματήσουν τον μεγάλο όγκο της πετρελαιοκηλίδας, θα χρειαστούν δεκαετίες για να καθαρίσουν τα έλη της περιοχής, τα οποία αντιστοιχούν σε πάνω από το 40% των ευαίσθητων υγροβιότοπων της Αμερικής.

«ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ. Πρόκειται για μία από τις σοβαρότερες καταστροφές στην αμερικανική ιστορία. Είναι απαράδεκτο να συνεχίσουμε να διατρέχουμε τέτοιους κινδύνους. Είναι ανάγκη να επιβληθεί αμέσως μορατόριουμ στην εξόρυξη πετρελαίου σ΄ ολόκληρο τον Κόλπο του Μεξικού», λέει ο Τζέρεμι Ρίφκιν. Διάσημος οικονομολόγος και περιβαλλοντολόγος, θεωρητικός της απεξάρτησης της ανθρωπότητας από το πετρέλαιο, ο Ρίφκιν εκφράζει στην ιταλική «Ρεπούμπλικα» την οργή των αμερικανών πολιτών για την καταστροφή στη Λουιζιάνα.

«Ο Κόλπος του Μεξικού είναι μια ζώνη εξαιρετικής σημασίας από πολλές απόψεις, καθώς υπάρχουν εκεί θαυμάσιοι φυσικοί παράδεισοι, πλούσιος τουρισμός και πολύ σημαντική αλιευτική βιομηχανία. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσει να επικρέμαται πάνω από όλα αυτά η απειλή μιας οικολογικής καταστροφής, όπως αυτή που συμβαίνει τώρα».

Για τον Ρίφκιν, έχει έρθει η ώρα της επιλογής. «Από τη μια πλευρά είναι η παλιά οικονομία του πετρελαίου, που παράγει πλέον μικρή ευημερία και πολλές καταστροφές, από την άλλη είναι η τρίτη βιομηχανική επανάσταση που βασίζεται στην αποδοτικότητα, τους τεχνολογικούς νεωτερισμούς, τις ανανεώσιμες πηγές», εξηγεί. Πιστεύει πως ο πρόεδρος Ομπάμα έχει τηρήσει σε μικρό μόνο βαθμό τις προεκλογικές υποσχέσεις του για μια «πράσινη οικονομία», «επειδή τα λόμπι του πετρελαίου και της πυρηνικής ενέργειας έχουν ακόμη μεγάλη επιρροή στον Λευκό Οίκο. Ομως δεν υπάρχει πια χρόνος για δισταγμούς. Το παλιό βιομηχανικό μοντέλο βρίσκεται στη δύση του και αυτός που θα οικοδομήσει πρώτος ένα σύστημα παραγωγής βασισμένο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα γίνει παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα».

Πηγή: Τα Νέα

Κερδίζει έδαφος το ποδήλατο στη Ρουμανία

Άρθρο απο το Οικό της Καθημερινής

Περίπου εκατό επιχειρηματίες και υπάλληλοι γραφείων, άνδρες και γυναίκες με κοστούμια και γραβάτες, ταγέρ ή φορέματα, διέσχισαν σήμερα τους δρόμους του Βουκουρεστίου με ποδήλατα για να προωθήσουν αυτό το οικολογικό μεταφορικό μέσο στη ρουμανική πρωτεύουσα όπου τα μποτιλιαρίσματα αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. «Πρέπει ν΄ αλλάξουμε νοοτροπία. Οι Ρουμάνοι θεωρούν ότι είναι ντροπή να μετακινούνται με ποδήλατο. Με την ενέργειά μας αυτή θέλουμε να δείξουμε ότι μπορούμε να πηγαίνουμε στη δουλειά μας με το ποδήλατο και να είμαστε σικ», εξήγησε ο Τουντόρ Μαξίμ, πρόεδρος του διεθνούς εμπορικού Επιμελητηρίου στο Βουκουρέστι.

Το Βουκουρέστι διαθέτει σήμερα ποδηλατοδρόμους 45χλμ, ενώ στο Άμστερνταμ υπάρχουν ποδηλατόδρομοι 500χλμ. Ωστόσο, τα τελευταία δυο με τρία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση στη χρήση ποδηλάτου στη χώρα όπου συναντά κανείς όλο και περισσότερα καταστήματα και πάρκινγκ ποδηλάτων, ενώ το καλοκαίρι του 2009 έκαναν την εμφάνισή τους τα πρώτα ποδήλατα ελεύθερης χρήσης σε ορισμένα πάρκα του Βουκουρεστίου. Τέλος, η ποδηλατική ένωση Bate Saua έχει αναλάβει εκστρατεία ενημέρωσης στα σχολεία για την ευαισθητοποίηση των μαθητών.