Συντονιστικό Κέντρο Ευρωπαϊκού Δικτύου Ποδηλατικών Διαδρομών
δημιουργείται στην Ελλάδα για το φιλόδοξο δίκτυο ποδηλασίας.
Εγκρίθηκε η αίτηση που κατέθεσε η Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF) για την λειτουργία Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου για το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ποδηλατικών Διαδρομών Eurovelo. Στην αίτηση που υποστήριξε η ΓΓ Τουρισμού συμμετείχαν επίσης η ΜΚΟ «Φίλοι του Ποδηλάτου – Αθηνών», η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου και ο Τομέας Συγκοινωνιακών και Υδραυλικών Έργων του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Ανάμεσα στις δραστηριότητες του Εθνικού Κέντρου θα είναι ο συντονισμός των διαδρομών, σύμφωνα με τη εγχειρίδιο ανάπτυξης διαδρομών Eurovelo, η αξιολόγηση των κρίσιμων τμημάτων, ο σχεδιασμός και άσκηση πίεσης για τις απαραίτητες βελτιώσεις και η παρακολούθηση της κατάστασης των διαδρομών. Επίσης, ο συντονισμός των εθνικών προτύπων (ή άσκηση πιέσεων για εθνικά πρότυπα, εάν είναι απαραίτητο) προκειμένου να ενσωματωθούν στους πίνακες πληροφοριών για τις διαδρομές Eurovelo, σύμφωνα με το εγχειρίδιο σήμανσης Eurovelo. Στον τομέα της επικοινωνίας, το Εθνικό Κέντρο θα αναλάβει την πληροφόρηση σχετικά με το δίκτυο Eurovelo σε εθνικό επίπεδο, στο πλαίσιο των εθνικών και περιφερειακών δικτυακών τόπων, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών σχετικά με τις υπηρεσίες (δημόσιες μεταφορές, διαμονή, ενοικίαση ποδηλάτων και προσφορές κράτησης) και την ενσωμάτωση σε εθνικό επίπεδο των διαδρομών Eurovelo σε υπάρχοντα και σε νέα έντυπα προϊόντα όπως χάρτες και οδηγοί διαδρομών.Το EuroVelo μπορεί να προσφέρει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις 5δις. € κάθε χρόνο στην οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσφέροντας ένα ποιοτικό και βιώσιμο τουριστικό προϊόν. Ήδη τον προηγούμενο μήνα, σε ειδική τελετή στις Βρυξέλλες, εγκαινιάσθηκαν οι δύο νέες γραμμές του Eurovelo και πάνω από 10.000 χιλιόμετρα προστέθηκαν στο δίκτυο των Ευρωπαϊκών Ποδηλατοδρόμων. Οι δύο νέες διαδρομές που προστέθηκαν στο δίκτυο είναι:
- το περίφημο Iron Curtain Trail στα ίχνη του σιδηρού παραπετάσματος (EV13), το οποίο εκτείνεται σε πάνω από 9000 χιλιόμετρα και διασχίζει 20 χώρες, διασχίζοντας τα απομεινάρια του σιδηρού παραπετάσματος που χώριζε την Ευρώπη για σχεδόν μισό αιώνα και
- η διαδρομή του Ρήνου (EV15) που εκτείνεται από την Ελβετία, μέσω Γερμανίας και Γαλλίας προς τις Κάτω Χώρες, μια καταπληκτική τουριστική διαδρομή με θέα από κάστρα και αμπελώνες κατά μήκος του.
- από τα Ανατολικά στα δυτικά, είναι η Μεσογειακή Οδός EV8, (5,388 χλμ.) που ξεκινά από το Καντίζ της Ανδαλουσίας στην Ισπανία και καταλήγει στην Αθήνα.
- από τον Βορά στον Νότο, η διαδρομή EV 11 (5,964 χλμ) ξεκινά από το Βόρειο Ακρωτήριο της Νορβηγίας και καταλήγει στην Αθήνα και
- η νέα διαδρομή EV 13 (6,800 χλμ) που ξεκινά από τον Αρκτικό Ωκεανό και τη θάλασσα του Μπάρεντς στα σύνορα Νορβηγίας και Ρωσίας και καταλήγει στην Μαύρη Θάλασσα διασχίζοντας την Ελλάδα στην περιοχή του Έβρου στην αρχική της σχεδίαση καθώς ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί η τελική διαδρομή.
Το συνολικό δίκτυο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.
Περισσότερα: http://www.eurovelo.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου