Άρθρο του Ηλία Μπιτσάνη
Το ποδήλατο έχει… ρεύμα και δικαιώνει τις προσπάθειες εκείνων που πριν από λίγα χρόνια φάνταζαν γραφικοί όχι μόνον όταν επέμεναν στη χρήση του αλλά και όταν… το χρησιμοποιούσαν. Τη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται στην πόλη της Καλαμάτας, μπορεί να την καταλάβει κάποιος στους δρόμους όπου πλέον οι ποδηλάτες διεκδικούν το δικαίωμα της κυκλοφορίας και το σεβασμό των οδηγών. Είναι μια διεκδίκηση σιωπηλή αλλά μέσα σε ένα κλίμα το οποίο ενθαρρύνει πλέον τη χρήση του ποδηλάτου.
Η μεγάλη συμμετοχή στα “Critical Mass” ανθρώπων όλων των ηλικιών, είναι μια ακόμη επιβεβαίωση του ρεύματος που δημιουργείται και δικαιώνει τους νέους που πήραν την πρωτοβουλία. Επιπλέον, με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο επιβεβαιώνει την εκτίμηση ότι το ποδήλατο μπορεί να γίνει κύριο μέσο για τις μετακινήσεις σε όλη την πόλη.
Το σύνολο των αλλαγών αποτυπώνεται και στην αγορά ποδηλάτου, η οποία διευρύνεται συνεχώς στην κατηγορία των δίτροχων που αποτελούν συνδυασμό της χαμηλής τιμής με την καταλληλότητα κίνησης στην πόλη. Μια τάση η οποία γίνεται περισσότερο έντονη στο πέρασμα του χρόνου και λογικά θα ενισχυθεί καθώς όλοι πλέον συνειδητοποιούν ότι η βενζίνη τείνει να καταστεί είδος… υπερπολυτελείας σε δύσκολες εποχές.
Η τελευταία εκτίμηση δείχνει ότι συντρέχουν όλοι οι λόγοι για να υποστηριχθεί από τη δημοτική αρχή η ασφαλής κατά το δυνατόν χρήση του μέσου: οικονομία, περιβαλλοντική προστασία, άθληση ως μέρος της καθημερινότητας, εναλλακτικός τρόπος γνωριμίας της πόλης. Και η υποστήριξη συνίσταται σε ένα
σύνολο ενεργειών οι οποίες θα πρέπει να συνιστούν σταθερή δημοτική πολιτική.
Υποστήριξη δεν σημαίνει εντυπωσιασμός και η υπογράμμιση αυτή είναι αναγκαία μετά τη διαγράμμιση ποδηλατόδρομου στην πλατεία: Είδαν από το δήμο πως το πράγμα έχει… πέραση και έσπευσαν να μπογιατίσουν το δάπεδο και να “μαρκάρουν“ τη ζώνη με… ποδήλατα. Κατάφεραν έτσι να κάνουν ακόμη περισσότερο άσχημη την εμφάνιση της πλατείας και να χαράξουν μια διαδρομή-ανέκδοτο, χωρίς λογική. Το… ανέκδοτο έχει να κάνει με το γεγονός ότι κατάφεραν να έχουν τοποθετημένους επικίνδυνους μεταλλικούς κάδους και μέσα στη διαδρομή, ενώ η απουσία λογικής φαίνεται από τα άσκοπα ζιγκ-ζαγκ γύρω από τα παρτέρια. Την ίδια ώρα, ακριβώς δίπλα, δεν έχουν κάνει ούτε διαγράμμιση για τη συνέχεια του ποδηλατόδρομου από τη Νέδοντος μέχρι την πλατεία.
Υποστήριξη σημαίνει πρωτίστως σήμανση για την ασφάλεια των ποδηλατών, μέσα επιβράδυνσης ταχυτήτων στα σημεία που γίνεται κάθετη διέλευση από τα οδοστρώματα, απομάκρυνση των εμποδίων (με πρώτα τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια) από το σύνολο της διαδρομής. Σημαίνει ακόμη θέσεις στις οποίες θα μπορούν οι ποδηλάτες να ασφαλίσουν το… εργαλείο τους, γιατί ήδη δέντρα, πινακίδες, ακόμη και παγκάκια χρησιμεύουν ως σημεία πάρκινγκ για να μην κάνει το ποδήλατο φτερά. Και φυσικά σημαίνει παραχώρηση ζωτικού χώρου σε βάρος του αυτοκινήτου για την κυκλοφορία των ποδηλάτων στην πόλη.
Η πόλη, η ζωή σε αυτήν και οι άνθρωποι αλλάζουν. Καιρός είναι να αλλάξουν και οι δημοτικοί άρχοντες, θέτοντας νέες προτεραιότητες για μια πόλη περισσότερο φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες.
Πηγή: εφημερίδα ελευθερία
Photo: Danny K.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου