Για ασφαλέστερη κυκλοφορία πεζών και ποδηλατών
Η σήμανση των δρόμων της Καλαμάτας κρίνεται ανεπαρκής να προστατέψει τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι καλαματιανοί οδηγοί έχουν πέσει πάνω σε ηλικιωμένους και μικρά παιδιά όπου απλά προσπάθησαν να περάσουν το δρόμο χωρίς να προλάβουν να αναληφθούν ότι κάποιο μηχανάκι ή αυτοκίνητο κινούνταν ορμητικά κατά κάνω τους. Κάθε μέρα στη πλατεία παίζουν αμέριμνα δεκάδες παιδία και κάποια στιγμή γίνονται θύματα απερίσκεπτων οδηγών. Το καλοκαίρι στη παραλιακή, που πλημμυρίζει από αμάξια, οι σερβιτόροι κάνουν τη προσευχή τους πριν περάσουν το δρόμο για να βγάλουν το καθημερινό μεροκάματο. Οι ποδηλάτες δεν μπορούν να συνυπάρξουν στο πεζοδρόμιο της Ναβαρίνου με τους πεζούς και αυτό είναι κάτι που λύνεται με μία απλή σήμανση. Για την κυκλοφορία των ποδηλάτων στο δρόμο λόγος να μην γίνει καλύτερα. Η κατάσταση είναι άθλια. Ελπίζουμε ο νέος ποδηλατόδρομος να δώσει άλλο αέρα στη μετακίνηση των πολιτών.
Εμείς από τη μεριά μας σαν ποδηλάτες, για να αποφευχθούν οι αμέλειες του παρελθόντος(βλέπε παλιό ποδηλατόδρομο) προτείνουμε να γίνουν οι παρακάτω βελτιώσεις στη σήμανση των δρόμων για να μπορούν να μετακινούνται με περισσότερη ασφάλεια οι πεζοί και οι ποδηλάτες:
Επεξήγηση σήματος: Οδός υποχρεωτικής διέλευσης ποδηλάτων (απαγορευμένης της διέλευσης άλλων οχημάτων).
Επεξήγηση σήματος: Η κάθε κατηγορία χρηστών που απεικονίζει το σύμβολο πρέπει να χρησιμοποιεί την πλευρά του αντίστοιχου διαδρόμου που είναι ειδικά επιλεγμένη γι’ αυτή την κατηγορία. (απευθύνεται σε πεζούς και ποδηλάτες).
Επεξήγηση σήματος: Δρόμος συνύπαρξης αυτοκινήτου ποδηλάτου (απευθύνεται σε οδηγούς αυτοκινήτων και ποδηλάτες)
Η σήμανση των δρόμων της Καλαμάτας κρίνεται ανεπαρκής να προστατέψει τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι καλαματιανοί οδηγοί έχουν πέσει πάνω σε ηλικιωμένους και μικρά παιδιά όπου απλά προσπάθησαν να περάσουν το δρόμο χωρίς να προλάβουν να αναληφθούν ότι κάποιο μηχανάκι ή αυτοκίνητο κινούνταν ορμητικά κατά κάνω τους. Κάθε μέρα στη πλατεία παίζουν αμέριμνα δεκάδες παιδία και κάποια στιγμή γίνονται θύματα απερίσκεπτων οδηγών. Το καλοκαίρι στη παραλιακή, που πλημμυρίζει από αμάξια, οι σερβιτόροι κάνουν τη προσευχή τους πριν περάσουν το δρόμο για να βγάλουν το καθημερινό μεροκάματο. Οι ποδηλάτες δεν μπορούν να συνυπάρξουν στο πεζοδρόμιο της Ναβαρίνου με τους πεζούς και αυτό είναι κάτι που λύνεται με μία απλή σήμανση. Για την κυκλοφορία των ποδηλάτων στο δρόμο λόγος να μην γίνει καλύτερα. Η κατάσταση είναι άθλια. Ελπίζουμε ο νέος ποδηλατόδρομος να δώσει άλλο αέρα στη μετακίνηση των πολιτών.
Εμείς από τη μεριά μας σαν ποδηλάτες, για να αποφευχθούν οι αμέλειες του παρελθόντος(βλέπε παλιό ποδηλατόδρομο) προτείνουμε να γίνουν οι παρακάτω βελτιώσεις στη σήμανση των δρόμων για να μπορούν να μετακινούνται με περισσότερη ασφάλεια οι πεζοί και οι ποδηλάτες:
- Το παρακάτω σήμα πρέπει να τοποθετηθεί σε όλα τα κομβικά σημεία του νέου ποδηλατοδρόμου για να προειδοποιεί αυτοκίνητα ότι δε μπορούν να διέρχονται μέσα σε αυτόν ούτε να παρκάρουν πάνω του.
Επεξήγηση σήματος: Οδός υποχρεωτικής διέλευσης ποδηλάτων (απαγορευμένης της διέλευσης άλλων οχημάτων).
- Στους πεζόδρομους της Αριστομένους, της Ναβαρίνου, του λιμανιού, και του ιστορικού κέντρου πρέπει να τοποθετηθεί η παρακάτω πινακίδα όπου θα προειδοποιεί τους πεζούς για τη συχνή κυκλοφορία ποδηλάτων. Επίσης με αυτή τη πινακίδα ρυθμίζετε σε ποια μεριά του πεζοδρομίου πρέπει να κινούνται ποδηλάτες και σε ποια οι πεζοί, ώστε να μην δυσκολεύετε η κυκλοφορία και των δύο.
Επεξήγηση σήματος: Η κάθε κατηγορία χρηστών που απεικονίζει το σύμβολο πρέπει να χρησιμοποιεί την πλευρά του αντίστοιχου διαδρόμου που είναι ειδικά επιλεγμένη γι’ αυτή την κατηγορία. (απευθύνεται σε πεζούς και ποδηλάτες).
- Στις οδούς Αριστομένους και Ναβαρίνου πρέπει να τοποθετηθεί το παρακάτω σήμα για να προειδοποιεί τους οδηγούς αυτοκινήτων ότι κινούνται σε περιοχή ήπιας κυκλοφορίας. Επιπλέον πιστεύουμε πως δεν αρκεί μονάχα αυτή η πινακίδα που πληροφορεί ότι ο δρόμος είναι ήπιας κυκλοφορίας, θα πρέπει να τοποθετηθεί και μία μεγάλη ταμπέλα, κάτω από τη πινακίδα, η οποία θα γράφει με μεγάλα γράμματα: «παραχωρείτε προτεραιότητα σε πεζούς και ποδηλάτες». Οι συγκεκριμένοι δρόμοι που προτείνουμε να χαρακτηριστούν ως ήπιας κυκλοφορίας είναι οι πιο εμπορικοί δρόμοι τις Καλαμάτας και με το να παραχωρούν οι οδηγοί προτεραιότητα στους πεζούς και στους ποδηλάτες θα γίνει πιο ανθρώπινη η πρόσβαση τους στα καταστήματα και στην παραλία. Επίσης, οι σερβιτόροι που διέρχονται κάθετα τη Ναβαρίνου για να σερβίρουν δεν θα ρισκάρουν με τη ζωή τους κάθε φορά που πρέπει να περάσουν και πρέπει να αντιμετωπίσουν τον κάθε γκαζοφονιά που τρέχει επικίνδυνα στο δρόμο.
- Πριν από κάθε διασταύρωση με ποδηλατόδρομο πρέπει να τοποθετηθεί το παρακάτω σήμα για να προειδοποιεί τους οδηγούς ότι πρέπει να μειώσουν ταχύτητα και να ελέγξουν αν κινούνται ποδήλατα πριν περάσουν.
- Σε όλο το μήκος του παλιού ποδηλατοδρόμου όπου βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τον δρόμο για τα αυτοκίνητα και διαχωρίζεται από αυτόν μόνο με μία κίτρινη γραμμή, θα πρέπει να τοποθετηθεί, τουλάχιστον, το παρακάτω σήμα, όπου θα προειδοποιεί τους οδηγούς αυτοκινήτων, πως πρέπει να συνυπάρξουν με τα ποδήλατα και να μην παραβιάζουν τη διαχωριστική γραμμή δρόμου-ποδηλατόδρομου.
Επεξήγηση σήματος: Δρόμος συνύπαρξης αυτοκινήτου ποδηλάτου (απευθύνεται σε οδηγούς αυτοκινήτων και ποδηλάτες)
Επιπλεον, πρέπει να τονίσουμε ότι το πρόβλημα του παρκαρίσματος πάνω στους ποδηλατόδρομους δε λύνεται με καμία προειδοποιητική πινακίδα σήμανσης. Λόγω της έλλειψης κυκλοφοριακής αγωγής και συνείδησης του Έλληνα οδηγού, είναι αναγκαίο κάθε ποδηλατόδρομος να είναι διαχωρισμένος με κάποιο τρόπο από τον δρόμο ή να βρίσκεται σε διαφορετικό επίπεδο από αυτόν.
Τέλος, θεωρούμε απάνθρωπο το γεγονός ότι τα άτομα με ειδικές ανάγκες, που κινούνται με αναπηρικό καροτσάκι, βρίσκουν συνεχώς εμπόδιο παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε όλες τις διαβάσεις(ράμπες) των πεζοδρομίων που είναι ειδικά διαμορφωμένες για την πρόσβαση τους σε αυτά. Κι εδώ το πρόβλημα δεν λύνεται με τις πινακίδες απαγόρευσης παρκαρίσματος, θα πρέπει να τοποθετηθούν μεταλλικές μπάρεςή κολονάκια όπου θα δημιουργούν διάδρομο πρόσβασης στους ανθρώπους που κινούνται με καροτσάκι και ταυτόχρονα θα καθιστά ανέφικτο το παρκάρισμα των αυτοκινήτων μπροστά στα σημεία αυτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου