Καθώς το μεγαλύτερο μέρος του κεντρικού ποδηλατοδρόμου έχει ήδη ολοκληρωθεί, είμαστε πλέον σε θέση να εκφράσουμε τις παρατηρήσεις μας για τις ατέλειες που παρατηρούμε πάνω στο έργο. Σκοπός μας είναι να δοθεί μια λύση σε αυτά τα προβλήματα, πριν δοθεί και επίσημα σε κυκλοφορία, όπου θα είναι σχεδόν αδύνατο να γίνουν επιδιορθωτικές παρεμβάσεις.
Προβλήματα:
1) Υπάρχουν πολύ μεγάλα κενά στη Ναυαρίνου όπου ο ποδηλατόδρομος διακόπτεται, για πάνω από 20 μέτρα, δίνοντας τη δυνατότητα στα αυτοκίνητα να παρκάρουν προκλητικά ακριβός μπροστά του, φράζοντας τη πορεία των ποδηλάτων. Καταλαβαίνουμε, ότι πρέπει να διακόπτεται ο ποδηλατοδρόμος όπου υπάρχουν διαβάσεις πεζών, αλλά γιατί αυτός διακόπτεται τρία μέτρα πριν από κάθε διάβαση? Ποιόν εξυπηρετεί αυτή η τακτική?
2) Το πλάτος του ποδηλατόδρομου στενεύει υπερβολικά πίσω από το νόμιμο αυθαίρετο βυθός café bar. Το κτίριο όπου στεγάζεται το συγκεκριμένο μαγαζί έχει καταλάβει ολόκληρο το πεζοδρόμιο αναγκάζοντας τους μελετητές να προσαρμόσουν το έργο σε αυτή τη παρατυπία.
3) Το παρκινγκ μηχανών στη μεριά του καφέ πανελλήνιο θα πρέπει να μεταφερθεί στην απέναντι πλευρά του δρόμου, γιατί ακυρώνει την ύπαρξη του ποδηλατόδρομου στο μέρος αυτό.
4) Το παρκινγκ αυτοκινήτων που είναι δίπλα στο παλιό legend ξεχειλίζει από αυτοκίνητα κάθε καλοκαίρι. Με συνέπεια αυτά να παρκάρουν παράνομα πάνω στο πεζοδρόμιο. Αν δεν προστατευτεί το πεζοδρόμιο και από την εσωτερική πλευρά με κάποιο τρόπο τότε θα μετατραπεί το πεζοδρόμιο σε προέκταση του παρκινγκ και ο ποδηλατόδρομος θα είναι η μόνη λύση για τους πεζούς.
5) Η στροφή στο τελώνιο από τη Τσαμαδού στη Ναβαρίνου είναι πάρα πολύ επικίνδυνη. Αν δεν τοποθετηθούν προειδοποιητικά σήματα(πχ μάτια γάτας στο οδόστρωμα, πινακίδες ή φανάρια, χρωματισμός ασφάλτου) θα έχουμε πολλά ατυχήματα.
6) Έχουμε καθημερινές παραβιάσεις του ποδηλατόδρομου-πεζόδρομου δίπλα από το πάρκο(στο ύψος της λέσχης αξιωματικών). Επιβάλλεται να τοποθετηθούν κολονάκια σε αυτό το τμήμα γιατί ο ποδηλατόδρομος είναι φανερά εκτιθέμενος στους ασεβείς οδηγούς αυτοκινήτων.
7) Πρέπει να αλλάξει η έξοδος του παρκινγκ αυτοκινήτων που βρίσκετε στην αρχή του πάρκου(λίγο πιο κάτω από το σιντριβάνι) γιατί οδηγεί τα αυτοκίνητα ακριβώς πάνω στον νέο ποδηλατόδρομο. Υπάρχει δυνατότητα να ανοιχτεί νέα έξοδος στην απέναντι πλευρά του παρκινγκ, χωρίς να μειωθεί η χωρητικότητα του.
8) Στην Αριστομένους (στο ύψος της νομαρχίας) τα τραπεζοκαθίσματα των μαγαζιών έχουν καταλάβει το μεγαλύτερο τμήμα του πεζοδρομίου. Έτσι, με τη δημιουργία του νέου ποδηλατόδρομου δεν έμεινε χώρος για τους πεζούς. Η άποψη μας είναι ότι γίνεται να αλλάξει η χωρική διάταξη των τραπεζοκαθισμάτων, χωρίς να μειωθεί ο αριθμός τους. Αν ο χώρος που εκτίνονται τα μαγαζιά γίνει πιο μακρόστενος τότε θα απελευθερωθεί αρκετός χώρος για τους πεζούς. Άλλωστε, είναι και λίγο αλαζονικό, εκ μέρους των μαγαζιών, να θέλουν να εκτίνονται στα 4 από τα 6 μέτρα του πεζοδρόμιου. Μάλιστα, αυτή η κατάχρηση δημόσιας περιουσίας γίνεται χωρίς να πληρώνουν στο δήμο ούτε ένα εύρο, όπως οι ίδιοι μας ομολόγησαν…
9) Στο τμήμα του ποδηλατόδρομου πριν τη πλατεία Όθωνος τα αυτοκίνητα παρκάρουν νόμιμα πάνω στον ποδηλατόδρομο! Λέμε νόμιμα γιατί αν και όλες οι ρόδες των αυτοκινήτων είναι στον δρόμο το μπροστά μέρος αυτών έχει εισχωρήσει εντός του ποδηλατόδρομου, μιας και στο συγκεκριμένο σημείο τα αυτοκίνητα παρκάρουν κάθετα στον ποδηλατόδομο. Αυτό το ομολογούμενος απρόβλεπτο ‘‘ελληνικό παρκάρισμα’’ μπορεί να αποτραπεί είτε με το τα τοποθετηθούν κολονάκια, αλλά με πιο μικρή απόσταση μεταξύ τους, είτε αν τοποθετηθούν κάγκελα που είναι ίσως και πιο δαπανηρά.
10) Να απαγορευτεί ή να αποτραπεί τεχνικά στην πιάτσα ταξί που είναι στο πάρκο με τα σχοινιά να παρκάρει ακριβός μπροστά στον ποδηλατόδρομο κλείνοντας την πρόσβαση σε αυτόν.
11) Να διευκρινιστεί από την πλευρά του δήμου ποια υπηρεσία του θα είναι αρμόδια για την επισκευή των φθορών και των μικροκαταστροφών που θα γίνουν μετά την ολοκλήρωση του έργου. (πχ: σπάσιμο πλακών, κλοπή κολονακίων, κλπ)
12) Ακόμα δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για τη δημιουργία θέσεων πάρκινγκ ποδηλάτων(δημοτικών και ιδιωτικών). Αν ο δήμος επιθυμεί μελλοντικά να ενοικιάζει ποδήλατα στους κατοίκους Καλαμάτας θα πρέπει να προβλεφθούν από τώρα οι κατάλληλοι χώροι όπου θα τοποθετηθούν αυτά τα ποδήλατα και τα ειδικά μηχανήματα ενοικίασης. Επίσης, το θέμα των χώρων παρκινγκ των ιδιωτικών ποδήλατων είναι κάτι που πρέπει να αρχίσουμε να συζητάμε άμεσα…
13) Η κακή κατάσταση των πεζοδρομίων στην Αριστομένους χαμηλά και στη Ναβαρίνου κάνει πολλούς πεζούς να θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον ποδηλατόδρομο. Προβλέπετε να γίνουν αναπλάσεις στα πεζοδρόμια και με ποια προγράμματα?
14) Θα τοποθετηθούν φανάρια, σήματα, μάτια γάτας κλπ στο έργο και σε ποια φάση ολοκλήρωσης του?
Περιμένουμε και τη δικιά σας συμβολή στην καταγραφή των προβλημάτων…
Εκπληκτικός ο τρόπος αξιολόγησης και προώθησης χρήσης ποδηλατόδρομων από το δήμο Νέας Ερυθραίας!
ΑπάντησηΔιαγραφήδείτε στο www.dne.gov.gr
Μακάρι και η Καλαμάτα να κάνει κάτι παρόμοιο!
Sumfwnw gia to podhlatodromo, htan megalh anagh twn katoikwn. Alla de katalavenw gt enw o dhmos agorazei dhmotika podhlata ta dinei stous katoikous, enanty mikroy antitimou k de dhmiourgei systhma enoikiasis se diaforetika shmeia ths neas erythreas, opws ginete sto ekswteriko...
ΑπάντησηΔιαγραφήpodhlatres.blogspot.com
ΑπάντησηΔιαγραφήειναι η προσπαθεια μαθητων απο την Ελευσινα
Θα δουν και το δικο σας blog και πιστευω πως θα μεσα απο τα θεματα σας,θ' αναρωτηθουν και θα "ψαχτουν" περισσοτερο.
Οι ιδιοι μαθητες, εχουν και ΟΜΑΔΑ στο facebook με το ονομα ΠΟΔΗΛΑΤΡΕΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα επισκεφτουν την Καλαμάτα και συγκεκριμένα το Κ.Π.Ε. στις 28-29-30 Ιανουαρίου.
Δεν θα ηταν ασχημη ..μια συναντηση μας..
θα χαρούμε να έχουμε μια συνάντηση!!
ΑπάντησηΔιαγραφήαφήστε μας τα στοιχεία σας (mail /τηλ)και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας!