Αιτήματα για μία βιώσημη πόλη

Η πόλη μας για να γίνει βιώσιμη από πεζούς και ποδηλάτες χρειάζεται, πέρα από την επιβεβλημένη κατασκευή ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων, ορισμένες καλά στοχευμένες ενέργειες για την ανάδειξη των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης μέσα στην πόλη μας.
Εμείς σαν ομάδα πολιτών ζητάμε τα παρακάτω:

1. Άμεση υλοποίηση του εξαγγελθέντος ποδηλατοδρόμου(αγορά – εκκλησία Αναστάσεως). Ο ποδηλατοδρόμος θα πρέπει να είναι σε διαφορετικό επίπεδο και διαχωρισμένος από το οδόστρωμα, προστατευμένος από το παράνομο παρκάρισμα των αυτοκινήτων πάνω σε αυτόν και διακριτός από τους πεζούς. Επιπλέον, πρέπει να υπάρχει κατάλληλη σήμανση και φανάρια σε όλο του το μήκος. Με λίγα λόγια πρέπει να διασφαλίζει την ασφαλή κυκλοφορία του ποδηλάτου και των άλλων μέσων εναλλακτικής μετακίνησης πάνω σε αυτόν.


2. Αν θέλουμε να αποτρέψουμε το κέντρο της πόλης μας από το κυκλοφοριακό χάος, δεν αρκεί μόνο ένας ποδηλατοδρόμος, πρέπει να φτιαχτεί ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων όπου θα εκτείνετε σε όλο το κέντρο της Καλαμάτας.
Σε αυτό το δίκτυο θα πρέπει αν συμπεριληφθούν, τουλάχιστον, οι εξής κεντρικοί δρόμοί: Ακρίτας, Ηρώων, Νέδοντος, Κρήτης, Αθηνών, Αύρας, Πλάτωνος-Μακεδονίας, Βας. Γεωργίου, Υπαπαντής, Μπουλούκου και Λακωνικής, Νέα είσοδος-Δ. παραλία Καλαμάτας.


3. Επέκταση του ποδηλατοδρόμου σε όλο το μήκος της παραλιακής οδού με ταυτόχρονη μονοδρόμηση της Ναβαρίνου για τα αυτοκίνητα, μέχρι το ύψος της διασταύρωσης με την Κρήτης. Η παραλιακή προσφέρεται για την καλύτερη βόλτα στην Καλαμάτα, αλλά μέχρι σήμερα δεν μπορούν να συνυπάρξουν ομαλά τα αυτοκίνητα, τα ποδήλατα και οι πεζοί. Η μόνη λύση είναι να δοθεί μία λωρίδα του δρόμου για τους πεζούς και τους ποδηλάτες και να γίνει το υπόλοιπο δρόμος μονής κατεύθυνσης και ήπιας κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα.
Επιπλέον όσοι υποστηρίζουν ότι με τις πεζοδρομήσεις και τους ποδηλατοδρόμους, μειώνεται η εμπορική ή τουριστική κίνηση, κάνουν λάθος, γιατί πολύ απλά μπερδεύουν την «όχληση» από τον δρόμο με την εμπορική κίνηση. Δηλαδή το να έχει ένας δρόμος κίνηση (από αμάξια) δεν σημαίνει ότι και οι άνθρωποι, σταματάνε στα μαγαζιά για να ψωνίσουν. Ίσα, Ίσα ψευδαίσθηση κίνησης δημιουργείται και μια χωρίς λόγο φασαρία. Ενώ αντιθέτως οι σωστές πεζοδρομήσεις και ευρύτερα η διεύρυνση των δημόσιων χώρων και των ποδηλατοδρόμων δημιουργεί συνθήκες για μια πιο μακρόχρονη και πάνω από όλα υγιή εμπορική κίνηση.


4. Να προβλεφτεί ποδηλατόδρομος στη Βασιλέως Γεωργίου. Έστω αυτή την ύστατη στιγμή, που τα έργα στη Βασιλέως Γεωργίου μπαίνουν στην τελική ευθεία, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο μαζί με την κατασκευή των πεζοδρομίων, που ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί, να κατασκευαστεί και νέος ποδηλατόδρομος.


5. Επέκταση ποδηλατοδρόμου-πεζοδρομίου από παραλιακή Καλαμάτας, μέχρι και Κιτριές. Η συγκεκριμένη διαδρομή μπορεί να εξελιχθεί σε μια πανέμορφη ποδηλατική βόλτα. Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι ασφαλής ποδηλατόδρομος, διαχωρισμένος από τον δρόμο και φυσικά επέκταση και ουσιαστική παρουσία των μέσων μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να αποσυμφοριστεί η κυκλοφορία από αμάξια.


6. Να γίνει συντήρηση στο ζωτικό μέρος του ποδηλατοδρόμου στην οδό Νέδοντος, ώστε να συνδεθεί ο νέος ποδηλατόδρομος με τα γήπεδα μπάσκετ και τέννις παράλληλα στο ποτάμι και τη Μαρίνα. Το τμήμα του ποδηλατοδρομου αυτό, που είναι παράλληλα στο ποτάμι, είναι το μόνο που μπορεί να παραμείνει λειτουργικό και για να συντηρηθεί χρειάζεται μόνο καθαρισμό, διαχωριστικές γραμμές και κολονάκια όπου μπορεί να παραβιαστεί από τα αυτοκίνητα. Όλο το υπόλοιπο τμήμα  δυστυχώς έχει καταπατηθεί από τα αυτοκίνητα λόγω της ανεύθυνης κατασκευής του από την τότε Δημοτική αρχή και δε μπορεί να ξαναγίνει λειτουργικός με την υπάρχουσα χάραξη του. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι παράλληλα με το ποτάμι υπάρχουν πολλά γήπεδα μπάσκετ και τέννις τα οποία επισκέπτονται καθημερινά πολλά παιδιά με τα ποδήλατα τους. Επίσης, δεκάδες είναι οι τουρίστες που επισκέπτονται τη μαρίνα με τα σκάφη τους και φέρνουν μαζί και τα ποδήλατα τους. Αξίζει, λοιπόν, για τους παραπάνω λόγους να γίνει μια προσπάθεια ώστε να συντηρηθεί ο παλιός ποδηλατόδρομος και να γίνει αξιοπρεπής και λειτουργικός.


7. Να μας δώσει την άδεια η δημοτική αρχή να δημιουργήσουμε χωμάτινη πίστα για Mountain ποδήλατα, σε ένα χώρο όπου θα είναι ελεύθερος για όλους. Τα τελευταία χρόνια, με τη μεγάλη προβολή των M.M.E τέτοιου είδους αθλήματα έχουν αποκτήσει φανατικό κοινό και πλήθος αγώνων διοργανώνονται σε κάθε σημείο της Ευρώπης. Στην Καλαμάτα, ωστόσο, δεν υπάρχει επίσημα καταχωρημένη πίστα, αφού η βοήθεια από το δήμο, μέχρι τώρα, έρχεται με το σταγονόμετρο. Αν και το ιδανικό μέρος έχει βρεθεί, ακόμα δεν έχουμε τις απαραίτητες άδειες από τη δημοτική αρχή για να αρχίσουμε και επίσημα τη λειτουργία της πίστας. Επιπλέον, χρειάζεται και ένα μηχάνημα, για μία μόνο μέρα εργασίας, ώστε να στρώσει λίγο το χώμα. Τα έξοδα του μηχανήματος θα μπορούσαμε να τα βρούμε με τη βοήθεια χορηγών ή του δήμου. Τα υπόλοιπα θα τα αναλάβουμε εμείς, με το μεράκι μας και ότι δημιουργήσουμε θα είναι μια προσφορά στο άθλημα και στην πόλη μας. Επιπλέον, εμείς με την εμπειρία και τις διασυνδέσεις μας μπορούμε μελλοντικά να φιλοξενήσουμε στην Καλαμάτα, έναν πανελλήνιο αγώνα με μαζική συμμετοχή από όλες τις πόλεις της Ελλάδας. Πιστεύουμε ότι αυτή η πίστα είναι απαραίτητη για εμάς και τη πόλη μας.


8. Να διατίθενται δωρεάν ή με πολλή μικρό αντίτιμο ποδήλατα, σε πολλά διαφορετικά σημεία (όπως πλατείες, σχολεία, παραλία, εκκλησίες φροντιστήρια) μέσα στην πόλη, από το δήμο, ώστε οι κάτοικοι να χρησιμοποιούν τα κοινόχρηστα ποδήλατα του δήμου, για τις μετακινήσεις τους. Κάθε χρήστης που θα δανείζεται κάποιο ποδήλατο, από ένα ορισμένο σημείο, θα έχει τη δυνατότητα να το αφήσει σε διαφορετικό σημείο κοντά στο προορισμό του, ώστε να μη χρειάζεται να το έχει συνέχεια μαζί του και έτσι θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει άλλος χρήστης μετά.


9. Στο παραμελημένο πάρκο ΟΣΕ (σιδηροδρόμων) της Καλαμάτας ζητάμε την δημιουργία ενός Skatepark (Χώρος ειδικά διαμορφωμένος για αυτούς που κάνουν «σκέιτμπορντ» και BMX)


10. Να γίνουν όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορείο, τραίνο ή τραμ) συμβατά με το ποδήλατο και να επιτρέπεται δωρεάν η μεταφορά του ποδηλάτου μέσα σε αυτά.
• Σε όλα τα τρένα πρέπει να υπάρχει ένας ειδικός χώρος χωρίς καθίσματα, όπου να είναι διαμορφωμένος για τη μεταφορά ποδηλάτων.
• Στα αστικά λεωφορεία μπορούν να τοποθετηθούν ειδικές σχάρες για ποδήλατα, οι οποίες είναι πολύ οικονομικές και πρακτικές. Δείτε περισσότερα για τη χρήση τους στο link: http://www.youtube.com/watch?v=j2rQCvoBVjk


11. Συνεργασία με τον Δήμο Καλαμάτας για συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα European mobility week, μέσω ολοκληρωμένου σχεδίου δράσεων, που προτείνουν και υλοποιούν οι ποδηλάτες Καλαμάτας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα χρηματοδοτεί τη δημοτική αρχή κάθε πόλης για να πραγματοποιεί δράσεις κατά τη ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας (16-22 Σεπτέμβρη). Μέχρι και σήμερα από τις 200 ευρωπαϊκές πόλεις που συμμετέχουν κάθε χρόνο στο πρόγραμμα, καμία δεν είναι από την Ελλάδα. 

οι παραπάνω εικόνες είναι από την «Vauban», μια γειτονιά της πόλης Φράιμπουργκ στην Γερμανία
η οποία δομήθηκε ώστε η χρήση του αυτοκινήτου από τους κατοίκους να είναι σχεδόν μηδενική...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου