11o Critical Mass Ride the sea

ΠΑΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΜΠΑΝΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΑΣ...
Κυριακή 27 Ιουνίου, 7.00μμ, κεντρική πλατεία

Η θερμοκρασία ανεβαίνει και σκεφτήκαμε ότι οι ποδηλάτες χρειαζόμαστε μια ανάσα δροσιάς και χαλάρωσης. Αυτή την φορά η ποδηλατοβόλτα μας θα είναι συντομότερη και θα καταλήξει στην ανατολική παραλία (λίγο πριν το Φιλοξένια). Εκεί θα χαρούμε την αμμουδιά, θα βουτήξουμε στην θάλασσα και θα απολαύσουμε το υπέροχο Κυριακάτικο δειλινό. Ετοιμαστείτε, λοιπόν, για μία μαζική απόδραση δροσιάς... Μαγιό, πετσέτα και παρεό είναι απαραίτητα!!!

Η παραλία και η θάλασσα είναι ένα κομμάτι της πόλης στην οποία ζούμε. Γι’ αυτό και πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή ώστε να διατηρούνται καθαρές. ΟΧΙ γόπες και αποτσίγαρα, ΟΧΙ τσιγκάκια από αναψυκτικά, ΟΧΙ πλαστικές σακούλες και γενικά πλαστικό, ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΚΤΕΣ, ΔΙΟΤΙ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.

Βέβαια στην θάλασσα πέφτουν και τα επεξεργασμένα λύματα από τον βιολογικό καθαρισμό της πόλης. Έτσι λοιπόν για να είναι καθαρή η θάλασσα στην οποία κάνουμε μπάνιο θα πρέπει να γίνεται καλή επεξεργασία των λυμάτων της πόλης μας. Ο βιολογικός καθαρισμός αυτή την στιγμή κάνει «πρωτοβάθμια επεξεργασία» δηλαδή με λίγα λόγια είναι ελλιπής. Πρέπει να προχωρήσει άμεσα η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ σε «ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΟΣ» το συντομότερο δυνατό!!

Τέλος, ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα που μας ταλαιπωρεί ιδιαίτερα το καλοκαίρι, είναι η αυξημένες θερμοκρασίες στο κέντρου της πόλης σε σχέση με τα προάστια, η λεγόμενη αστική θερμική νησίδα. Το τσιμέντο και η άσφαλτος στην πόλη ανεβάζουν τις θερμοκρασίες πολλούς βαθμούς πάνω από την φυσιολογική καλοκαιρινή ζέστη. Η υπερθέρμανση της πόλης μας μπορεί να καταπολεμηθεί αποτελεσματικά μόνο αν αυξηθεί το πράσινο. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ και ΝΑ ΣΚΙΑΣΤΟΥΝ ΟΙ ΓΥΜΝΕΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ (άσφαλτος, τσιμέντο, πλάκες πεζοδρομίου). Κλασσικό παράδειγμα αποτελεί η κεντρική πλατεία από το σιντριβάνι μέχρι το καφέ «Αθανασίου». Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αξιόλογες προσπάθειες ώστε να αυξηθεί η ποιότητα ζωής και η αισθητική (νέες φυτεύσεις, λουλούδια, νέα πεζοδρόμια). Όμως δεν αρκούν αυτά!! Με την επικείμενη ανάπλαση της πλατείας πρέπει να γίνουν πολλές και δραστικές επεμβάσεις τέτοιου είδους, (σε δρόμους, πλατείες, πεζοδρόμια, πάρκα) ώστε ο καθημερινός μεσημεριανός «Λίβας» να μετατραπεί σε καλοκαιρινή φυσιολογική ζέστη.

ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΕΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ. ΑΣ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΕΣ.
ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ. ΑΣ ΤΗΝ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΗ.
ΕΧΟΥΜΕ ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΛΗ. ΑΣ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ, ΠΙΟ ΠΡΑΣΙΝΗ, ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΗ, ΠΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ.

Ποδηλάτες Καλαμάτας-Critical mass
''Το κύμα της αλλαγής''

Εκδήλωση στο πάρκο ΟΣΕ

Το πάρκο σιδηροδρόμων έχει ξαναμπεί δυναμικά στη καθημερινότητα των κατοίκων....

Εκτός από τους νέους που αγωνίζονται για να μετατραπεί το πάρκο οσε σε πάρκο εναλλακτικής μετακίνησης, πρόσφατα μία νέα ομάδα ανθρώπων οικειοποιήθηκε το συγκεκριμένο χώρο για τη πραγματοποίηση ανοιχτών συνελεύσεων με κοινωνικοοικονομικό χαρακτήρα. Οι ανοιχτές συζητήσεις γίνονται κάθε τρίτη στις 9.00μμ στο χώρο του πατινάζ. Μάλιστα, αύριο τετάρτη(23 Ιουλίου) θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση, στον ίδιο χώρο, με θέμα την οικονομική κρίση και τις ολέθριες συνέπειες των νέων μέτρων που μας επιβάλλονται από την ευρωπαϊκή ένωση το ΔΝΤ και τη, σοσιαλιστική κατά τα άλλα, κυβέρνηση.
Υπάρχει λύση? Η ανοικτή συνέλευση αγώνα εναντία στα νέα μέτρα δίνει μία δυναμική απάντηση: Να μη πληρώσουμε το χρέος μας! Τρεις ομιλητές θα αναλύσουν όλες τις πτυχές του παραπάνω φαινομενικά παράτολμου επιχειρήματος.

ΥΓ: Ως ποδηλάτες είμαστε αλληλέγγυοι σε νέες κινήσεις ενεργών πολιτών, που απέχουν από καθοδηγούμενα κέντρα πολιτικής εξουσίας και προάγουν την ελεύθερη σκέψη των πολιτών. Η επιλογή του χώρου του πατινάζ για τις ανοιχτές συνελεύσεις αποτελεί για μας τη καλύτερη επιλογή-εγγύηση ότι το πάρκο θα συνεχίσει να αποτελεί έναν ελεύθερο κοινωνικό χώρο, ανοιχτό σε όλους τους πολίτες.

Επισήμανση για την συμπεριφορά των ποδηλατών

Παιδιά γειά σας, λέγομαι Α**** και μένω στην Καλαμάτα. Υποστηρίζω τη χρησιμοποίηση ποδηλάτων και λεωφορείων αντί αυτοκινήτου. Θα ήθελα όμως, να κάνω κάποιες παρατηρήσεις ως προς μερικούς ποδηλάτες που το παίζουν ποδηλάτες!!!!!!
Σε σημεία που ο ποδηλατόδρομος έγινε σε βάρος των πεζών πρέπει να υπάρχει σεβασμός στον πεζό, δεν γίνεται να περπατάς με το παιδάκι σου ή με το καρότσι και να σε κορνάρουν, να σε φωνάζουν "εεεεεε δεν βλέπεις είναι ποδηλατόδρομος" και να σε βρίζουν κιόλας, τόσα χρόνια που δεν υπήρχε ποδηλατόδρομος και χρησιμοποιούσατε τα πεζοδρόμια δεν σας βρίζαμε!!!!!!!!!!!
Επίσης, όπως δεν θέλετε σε περιοχές που υπάρχουν ποδηλατόδρομοι να περπατάνε πεζοί πάνω σ' αυτούς, έτσι και εγώ σαν πεζός δεν θέλω οι ποδηλάτες να χρησιμοποιούν τα πεζοδρόμια που είναι μόνο για πεζούς και να τρέχουν και να απείλειται η ζωή μας.
Ακόμη, όπου υπάρχει διάβαση πεζών προηγείται ο πεζός!!!!!!!!!!
Ευχαριστώ που ακούσατε τα παραπονά μου και συγγνώμη αν ενόχλησα!!!!!!

Απάντηση από ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ κ' ΠΕΖΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (Critical Mass):
Είμαστε σύμφωνοι με την σεμνή στάση που πρέπει να έχουν οι ποδηλάτες। Πρέπει να σέβονται τους πάντες (πεζούς και οχήματα), αλλά και αυτοί με την σειρά τους να σέβονται τους ποδηλάτες. Προσπαθούμε με πολλούς τρόπους, να προωθούμε αυτό το πνεύμα αρμονικής συνύπαρξης των κατοίκων της πόλης μας. Επιπλέον, οφείλουμε να πούμε ότι σε ένα βαθμό αυτό το πρόβλημα διογκώνεται από τη συντηρητική χάραξη του υπάρχοντα ποδηλατόδρομου.

Η πιο όμορφη κίνηση της Τρίπολης

Γέμισε η πόλη με ποδήλατα

Ποδήλατο...Ζωή... Τρίπολη...Αυτό είναι το σύνθημα μίας ομάδας νέων ανθρώπων που δεν έχουν καμία σχέση με την πολιτική!Όπως είπαν και χθες σε αυτή την ομάδα δεν υπάρχουν αρχηγοί και είναι όλοι ευπρόσδεκτοι να συμμετέχουν στην προσπάθειά τους. Οι πολίτες της Τρίπολης με την χθεσινή τους παρουσία έδειξαν πως είναι συμμέτοχοι ...
σε αυτή την προσπάθεια και θα κάνουν ότι μπορούν για την βελτίωση της πόλης τους!
Τουλάχιστον πεντακόσιοι πολίτες με τα ποδήλατά τους βρέθηκαν χθες στην κεντρική πλατεία της Τρίπολης φορώντας πράσινα μπλουζάκια,η βόλτα ξεκίνησε...και η πόλη της Τρίπολης κατακλύστηκε από ποδήλατα!!!
Το ραντεβού για τη επόμενη βόλτα θα είναι άμεσο...

Πηγή www.arcadiaportal.gr

Νέα ανοιχτή συνέλευση-συζήτηση

Τη Παρασκευή στις 9μμ στο πάρκο σιδηροδρόμων

Αυτή τη Παρασκευή (18 Ιουλίου) θα πραγματοποιήσουμε ανοιχτή συνέλευση στο πάρκο σιδηροδρόμων(στο ύψος του πατινάζ) στις 9.00 το απόγευμα. Το θέμα μας θα είναι η προετοιμασία του επόμενου critical mass και να πούμε τις ιδέες μας για τις επόμενες καλοκαιρινές δράσεις. Η συνέλευση είναι ανοιχτή. Συνεπώς, μπορεί να έρθει οποιοσδήποτε επιθυμεί. Όποιος δεν μπορεί να έρθει, αλλά έχει να προτείνει κάποια ιδέα μπορεί να μας τη στείλει στο email μας podilateskalamatas@gmail.com

Συλλογή υπογραφών για το κλείσιμο της χωματερής στο Ταΰγετο.

Στηρίξτε τον αγώνα της Ομάδας Δράσης για τον Ταύγετο
-για το οριστικό κλείσιμο της παράνομης χωματερής στη Μαραθόλακκας
-και την άμεση αποκατάσταση της περιοχής
Yπόγραψε κι εσύ ηλεκτρονικά στο ακόλουθο link:
http://www.gopetition.com/petitions/no-more-garbage-on-taygetos.html

Δείτε(ξανά και ξανά) αυτό το καταπληκτικό video απο την καλιτεχνική μας κολεκτίβα:

Πανελλήνιο πρωτάθλημα ποδηλασίας στη Μεσσηνια

Το πανελλήνιο πρωτάθλημα ποδηλασίας δρόμου 2010 θα διεξαχθεί στη Μεσσηνια, με τις ατομικές χρονομετρήσεις στις κατηγορίες γυναικών, νέων ανδρών και ανδρών να πραγματοποιούνται την Παρασκευή 25/6 στις 16:00 , ανακηρύσσοντας τους τρεις πρώτους πρωταθλητές Ελλάδας (γυναίκες , νέοι , άνδρες) στην ατομική χρονομέτρηση σε μια φανταστική διαδρομή μεθωνη - φοινικουντα - μεθωνη 20 χιλιομέτρων για τις γυναίκες και 40 χιλιόμετρα για τους άνδρες και τους νέους , η απονομή θα γινει στην μεσσηνη 19:50.
Το Σάββατο 26/6 16:30 θα διεξαχθεί ο αγώνας αντοχής 98 χιλιομέτρων των γυναικών στο μεσσηνιακο καμπο (προ εκκίνηση από τα αρφαρα έπειτα κατεύθυνση προς καλαματα στη θουρια δεξιά για την εκκίνηση απο τη μικρομανη , Αρις , Ευα , Λαμπαινα (αρχη ανάβασης με κατεύθυνση προς την αρχαία μεσσηνη , σιρκουι 30,2 χιλιομετρων) και επιστροφη αντιστροφα Βαλυρα , Λαμπαινα , Ευα , Αρις , Μικρομανη ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ) απονομές επάθλων στην πλατεία των αρφαρων 19:50 του σαββατου .
Την Κυριακή 27/6 09:00 θα πραγματοποιηθεί ο αντίστοιχος αγώνας των ανδρών και νεων , συνολικής απόστασης 158,4 χιλιομέτρων , απονομές επάθλων στην πλατεία της θουριας 13:45 της κυριακης

Ποδηλατοβόλτα στις πηγές Πηδήματος

Αναδημοσίευση απο το μπλόγκ ποδήλατο και βουνό

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΝΑΜΕ ΧΤΕΣ, 13 ΙΟΥΝΙΟΥ, ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΜΑΣ!!
ΟΙ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΙΔΕΑ ΝΑ "ΠΟΔΗΛΑΤΙΣΟΥΜΕ" ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΟΥ ΠΗΔΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΑΡΦΑΡΑ!
ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΑΠΟ ΔΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΙ ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ!
ΕΠΕΙΤΑ ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΜΑΝΗ, ΑΡΙ , ΑΣΠΡΟΠΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ ΣΤΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΜΑΣ!

ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΘΥΕΛΛΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ 7:00 μ.μ. ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

-ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΣ ΦΑΝΤΑΖΕΙ ΑΒΕΒΑΙΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ.
-ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΔΕΝ ΑΡΜΟΖΕΙ ΠΙΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ, ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ.
-ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΕΨΑΝ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ.
-ΚΑΝΕ ΠΡΑΞΗ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΗΝΕΣ ΦΩΝΑΖΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΟΥ.
-ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΕΧΤΟΥΜΕ ΑΛΛΗ ΕΙΡΩΝΙΑ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΠΡΟΕΔΡΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ
-ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΣΤΙΣ 7Μ.Μ. ΕΝΑΝΤΙ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
ΕΚ ΤΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ: BULLDOGS CLUB , Σ.Φ.Κ "ΟΙ ΝΟΤΙΟΙ" , GRUPPO NERO

Γεωλογική Μελέτη για την επίσημη χωματερή του Δήμου Καλαμάτας, «ΜΑΡΑΘΟΛΑΚΚΑ» - Αβραάμ Ζεληλίδης

ΧΩΡΟΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΔΡΑΝΩΝ  ΥΛΙΚΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ  ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ «ΜΑΡΑΘΟΛΑΚΑ» Δ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Ρίο 26/03/2004 
Η παρούσα  έκθεση – μελέτη συντάχθηκε με στόχο  να αναδείξει τα προβλήματα που προκύπτουν από την επιλογή της συγκεκριμένης θέσης διάθεσης απορριμμάτων και να καταδείξει τις όποιες ατέλειες προκύπτουν από τη μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στο εξής θα αναφέρεται ως ΜΠΕ, σε συνδυασμό με την υφιστάμενη νομοθεσία. Για τους παραπάνω λόγους η παρουσίαση των στοιχείων και των συμπερασμάτων θα γίνει με αριθμημένες παραγράφους για να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολη η κατανόησή τους.

Α. Υπάρχουσα Νομοθεσία

Εφημερίδα της Κυβερνήσεως: Τεύχος Πρώτο: Αρ. Φύλλου 280, 9 Δεκεμβρίου 2003: Βασικές έννοιες προστασίας και διαχείρισης των υδάτων πεδίο εφαρμογής»
  1. Στο άρθρο 2 παράγραφος 2: ιγ) αναλύεται η έννοια «Λεκάνη απορροής ποταμού» και περιγράφει την «….. εδαφική έκταση από την οποία συγκεντρώνεται το σύνολο της απορροής, μέσω διαδοχικών ρευμάτων, ποταμών και, πιθανώς λιμνών και παροχετεύεται στη θάλασσα με ενιαίο στόμιο ποταμού, εκβολές ή δέλτα».
Από τα παραπάνω φαίνεται πως η λεκάνη απορροής Νο 63, όπως αριθμήθηκε αυτή του Νέδωνα και  αναφέρεται στη ΜΠΕ, δεν μπορεί να μελετηθεί  στα στενά πλαίσια  μιας τυχαία επιλεγείσας  περιοχής, όπως αυτής του Μαραθόλακα αλλά στο σύνολό της, και όποιες επιβαρύνσεις λάβουν χώρα στο Μαραθόλακα θα επηρεάσουν στο σύνολό της τη λεκάνη απορροής και περισσότερο την κατάντι της άμεσα εμπλεκόμενης περιοχής. 
  1. Στο άρθρο 5: Διεύθυνση Υδάτων Περιφέρειας: Παράγραφος 1. Φαίνεται πως η αρμοδιότητα για την προστασία και διαχείριση κάθε λεκάνης απορροής ποταμού ανήκει στην περιφέρεια της οποίας εκτείνεται.
Συνεπώς από τα παραπάνω φαίνεται πως την έγκριση  για την καταλληλότητα  του επιλεγέντα χώρου  έχει πλέον η Περιφέρεια Πελοποννήσου και όχι η Νομαρχία Μεσσηνίας. 
  1. Στο άρθρο 9: Πρόγραμμα Ειδικών Μέτρων κατά της ρύπανσης: Σε τέσσερις παραγράφους  στο συγκεκριμένο άρθρο αναφέρονται  όλα τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνει η Περιφέρεια για να προστατέψει  τις λεκάνες απορροής βάση ενός Προγράμματος Ειδικών Μέτρων και Σχεδίων Διαχείρισης της Περιφέρειας.

Β. Σχόλια επί της  μελέτης περιβαλλοντικών  επιπτώσεων για την  εγκατάσταση χώρου  προσωρινής διάθεσης οικιακών απορριμμάτων και στερεών αδρανών  υλικών Δήμου Καλαμάτας  στην περιοχή Μαραθόλακας. 
  1. Στην υπάρχουσα  ΜΠΕ και στο κεφάλαιο «Βιβλιογραφικές  αναφορές» αναφέρονται 41 δημοσιευμένες  εργασίες ή μελέτες ή εκθέσεις, εκ των οποίων αξιοποιούνται ή  τουλάχιστον επισυνάπτονται στο  κείμενο μόνο 2. Αντίθετα, φαίνεται πως  χρησιμοποιούνται 4 εργασίες στο κείμενο, οι οποίες δεν αναφέρονται στο κεφάλαιο «Βιβλιογραφικές αναφορές». Επιπλέον, εργασίες που εκπονήθηκαν στην περιοχή, από τον υπογράφοντα ή άλλους ερευνητές, και είναι δημοσιευμένες σε Διεθνή Περιοδικά, εμπίπτουν δε στο αντικείμενο της ΜΠΕ περισσότερο από αυτές που αναφέρονται στην παρούσα ΜΠΕ, φαίνεται πως δεν είναι γνωστές στους συγγραφείς. Τέτοιες εργασίες είναι :
      Ζεληλίδης, Α., Κοντόπουλος, Ν.  & Δούτσος, Θ. 1988: Γεωτομή στο Νεογενές και Τεταρτογνές της ΝΔ Πελοποννήσου. -3ο Επιστημονικό Συνέδριο της Ελληνικής Γεωλογικής  Εταιρείας. (10) τ.2, σελ. 149-166.
      Ζεληλίδης, Α. 1991: Αργιλικά ορυκτά σε Πλειοκαινικά-Πλειστοκαινικά περιβάλλοντα ιζηματογένεσης στη ΝΔ Πελοπόννησο. -Ορυκτός Πλούτος, τ.75, σ.35-40.
      Zelilidis, A. & Doutsos, T. 1992: An interference pattern of neotectonic faults in the southwestern part of the Hellenic Forearc Basin,Greece.- Z.dt.geol.Ges.,143, 95-105.
      Zelilidis, A. & Kontopoulos, N. 1994: Pliocene-Pleistocene fluvial/wave dominated deltaic sedimentation: the Pamisos delta in SW Peloponnesus, GREECE. -Geol.Mag.,131,653-668.
      Zelilidis, A. & Frydas, D. 1994: Paleogeographical and stratigraphical evolution in the Southern Peloponnese,Greece.- Munster Forsch. Geol. Palaont., 76, 255- 262.
      Μπούζος, Δ., Ζεληλίδης, Α. & Κοντόπουλος, Ν. 1994: Ολοκαινικά και Πλειο-Πλειστοκαινικά αποθετικά περιβάλλοντα δελταϊκής πλατφόρμας. Παραδείγματα απ’την Δυτική Ελλάδα. - Δελτίο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρίας, Τόμος XXX Νο2, 385-396.
      Zelilidis, A. & Kontopoulos, N. 1999: Plio-Pleistocene architecture in marginal extensional narrow sub-basins: examples from Southwest Geeece. - Geol.Mag., 136(3), 241-262.
      Zelilidis, A. & Kontopoulos, N. 2001: Post-Miocene sedimentary evolution of south Peloponnesus, Greece, (1997) -GAIA , No 16 (1-2), 1-12.
        Ψώνης, Κ., Τσαπραλής, Β., Σκούρτση-Κορωναίου, Β., Βάρτη-Ματαράγκα, Μ. & Πετρίδου, Β. 1986: Γεωλογικός Χάρτης της Ελλάδος, Φύλλο Καλαμάτα, έκδοση ΙΓΜΕ, Αθήνα.

   Είναι προφανές πως διαβάζοντας  κάποιος τις βιβλιογραφικές αναφορές μιας οποιασδήποτε μελέτης - έρευνας μπορεί να κρίνει για το βάθος του μελετητή - ερευνητή πάνω στο γνωστικό αντικείμενο που πραγματεύεται, μπορεί να κρίνει την βιβλιογραφική του ενημέρωση πάνω στις τελευταίες επιστημονικές έρευνες, και πόσο καλά τις αξιοποιεί. Από τα παραπάνω φαίνεται πως οι μελετητές στη ΜΠΕ που συνέταξαν, ενώ γνωρίζουν πώς να διαχειριστούν το πρόβλημα, δεν γνωρίζουν όσο θα έπρεπε την ευρύτερη περιοχή ενδιαφέροντος, έτσι ώστε να  αξιοποιήσουν τα υπάρχοντα δημοσιευμένα δεδομένα και να τα ενσωματώσουν στην ΜΠΕ τους, δηλαδή, ουσιαστικά να ενσωματώσουν τα δεδομένα της περιοχής ενδιαφέροντος στις προτάσεις τους για την αντιμετώπιση των αναμενόμενων προβλημάτων. 
  1. Είναι προφανές και από τα στοιχεία της ΜΠΕ  πως η περιοχή ενδιαφέροντος  αποτελεί τμήμα της λεκάνης απορροής Νο63 ή της λεκάνης απορροής του Νέδωνα (ΜΠΕ, σελίδες 14, 15, 16 κ.α.) και συνεπώς πρέπει να αντιμετωπιστεί με την αντίστοιχη νομοθεσία περί λεκανών απορροής, όπως αυτή δόθηκε παραπάνω.

  1. Σύμφωνα με τη ΜΠΕ, που αντιμετωπίζει την  περιοχή ενδιαφέροντος ως ένα  ξεκομμένο τμήμα του οικοσυστήματος, και όχι ως τμήμα μιας ενιαίας λεκάνης, η περιοχή του σκουπιδότοπου θεωρείται πως δεν εμπίπτει σε καθεστώς  NATURA, δηλαδή προστατευόμενης περιοχής. Όμως, στην ίδια ΜΠΕ και ιδιαίτερα στη σελίδα 7 αναγράφεται πως «…… μικρό τμήμα της περιοχής …. ανήκει στην περιοχή με την ονομασία Φαράγγι και εκβολές Νέδωνα, με κωδικό GR 2550001». Επιπλέον, στη σελίδα 44 αναφέρεται πως μέσα στην κοίτη του ποταμού υπάρχουν κατολισθήσεις που οδήγησαν « …. σε παροδικές εμφράξεις της κοίτης του ποταμού και το σχηματισμό μικρών λιμνών ……».
   Από τα παραπάνω, και  σε συνδυασμό με την  έννοια της λεκάνης  απορροής, φαίνεται πως οποιαδήποτε  ρύπανση της περιοχής ενδιαφέροντος θα μεταφερθεί στο Νέδωνα και θα καταστρέψει  την προστατευόμενη περιοχή του φαραγγιού  και τις εκβολές του Νέδωνα, πέραν των άλλων επιπτώσεων στους υδροφόρους που θα φανεί παρακάτω. Είναι αλήθεια τυχαίο ότι η εκτίμηση των μελετητών, πως η περιοχή δεν εμπίπτει σε προστατευόμενες περιοχές, αντιφάσκει με τα στοιχεία που οι ίδιοι δίνουν ότι μέρος της περιοχής ενδιαφέροντος βρίσκεται μέσα στην προστατευόμενη περιοχή; 
  1. Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα που αναμένεται να δημιουργηθεί αναφέρεται στα στραγγίσματα των  απορριμμάτων (ΜΠΕ, σελίδες 67, 71) και  για το λόγο αυτό προτείνονται πολλά  έργα υποδομής (ΜΠΕ, σελίδες 78, 94). Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τα έργα αντιμετώπισης του παραγόμενου βιο-αερίου, αλλά και των μέτρων παρακολούθησης των ρύπων (ΜΠΕ, σελίδα 4 άρθρο 10, σελίδα 90). Όμως για όλα τα παραπάνω θα έπρεπε τα έργα να προηγηθούν της απόθεσης των απορριμμάτων, έργα όμως που δεν έγιναν, κατά τη διάρκεια της αυτοψίας μου, και είναι σχεδόν βέβαιο πως δεν πρόκειται να γίνουν, αφού η κατάσταση δεν είναι πλέον αναστρέψιμη.
   Από τα παραπάνω συμπεραίνεται, πως έπρεπε να τοποθετηθούν οι διάτρητοι σωλήνες  για τη συγκέντρωση των στραγγισμάτων, έπρεπε να τοποθετηθεί η εγκατάσταση για το βιο-αέριο, έπρεπε να γίνει περιμετρικά του χώρου τάφρος για την παροχέτευση των ομβρίων υδάτων μακριά από το χώρο ταφής, έπρεπε στη βάση του χώρου υποδοχής να τοποθετηθούν τα προτεινόμενα στη ΜΠΕ υλικά, για να διασφαλιστεί η στεγανότητα του χώρου, ώστε να αποφευχθεί η κατείσδυση των ρύπων, κ.α (όλα τα παραπάνω αναλύονται και προτείνονται οι τρόποι εφαρμογής – υλοποίησης των στόχων στις σελίδες 52- 55 της ΜΠΕ). 
  1. Σχετικά με ειδικά θέματα όπως αυτά της Γεωλογίας σημειώνεται πως στη ΜΠΕ υπάρχουν ασάφειες, αλλά και αντικρουόμενα συμπεράσματα που χρήζουν αναφοράς. Τέτοια σημεία είναι:
       Α. Γιατί η ΜΠΕ δεν δίνει μια  γεωλογική τομή που να περιλαμβάνει την περιοχή ενδιαφέροντος; Γιατί  δε δίνει τουλάχιστον αυτή του δημοσιευμένου γεωλογικού χάρτη του ΙΓΜΕ που κατά κάποιο τρόπο μπορεί να θεωρηθεί και αντιπροσωπευτική της περιοχής ενδιαφέροντος; Μήπως γιατί έτσι θα καταρριφθεί η θεωρία τους περί μη ύπαρξης υδροφόρων οριζόντων; Μήπως θα φανεί η σημαντικότητα και η επικινδυνότητα της επιλεγείσας θέσης; 
       Β. Γιατί πλατειάζει η ΜΠΕ σε θέματα όπως αυτά της Γεωλογίας, τόσο γενικά και δεν δίνει λεπτομέρειες της  περιοχής (ΜΠΕ από σελίδα 16 έως  σελίδα 47); Παραδείγματα:
          Β1: Ενώ αναφέρεται γενικώς για το τι είναι ενεργό ή ανενεργό ρήγμα, δεν τοποθετείται για την παρουσία του ρήγματος που περνάει από την περιοχή ενδιαφέροντος και μάλιστα μέσα από τον ίδιο το σκουπιδότοπο. Μήπως είναι αρνητικό στοιχείο η παρουσία ενός ρήγματος χαρτογραφημένου στην περιοχή μελέτης που αυξάνει το ρίσκο της επιλογής αυτής της θέσης;
          Β2: Ενώ για 8 σελίδες (ΜΠΕ από 16-24) περιγράφει τη γεωλογία της περιοχής δεν μας  δίνει λεπτομέρειες, έστω σε δύο  σειρές, για τα πετρώματα της περιοχής (ασβεστόλιθοι) και την υδροπερατότητά τους. Μήπως γιατί έχουν την μεγαλύτερη δυνατή υδροπερατότητα και το κόστος στεγανοποίησής τους είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ ότι σε άλλα πετρώματα; Μήπως γιατί ο κίνδυνος μόλυνσης των υδροφόρων είναι πιο άμεσος από άλλα πετρώματα;
          Β3: Γιατί ενώ αναφέρεται πως δεν  υπάρχουν πηγές στην ευρύτερη περιοχή, αυτό δεν ερμηνεύεται στη βάση γεωλογικών κριτηρίων; Μήπως γιατί τα κριτήρια αυτά θα έδειχναν πως αυτό οφείλεται στην ύπαρξη των ασβεστολιθικών πετρωμάτων που είναι κατασπασμένα και παρουσιάζουν μεγάλο δείκτη κετείσδυσης δίνοντας πηγές μόνο σε επαφή με αδιαπέρατα πετρώματα όπως ο φλύσχης;     
       Γ. Δεν μας εξηγεί η ΜΠΕ αν: α) τα στραγγίσματα με την καλή επιφανειακή  τους απορροή (πρώτη τους εκτίμηση στη  σελίδα 15) ή β) λόγω κατείσδυσης και  της σχετικά χαμηλής απορροής προς τις εκβολές του Νέδωνα (αντικρουόμενη με την προηγούμενη εκτίμηση στη σελίδα 43), δημιουργούν κίνδυνο μόλυνσης των υδροφόρων που υδροδοτούν την πόλη της Καλαμάτας. Μήπως γιατί ο κίνδυνος είναι άμεσος; 
       Δ. Πώς ενώ περιγράφεται ότι για  τους χωματισμούς των απορριμμάτων θα χρησιμοποιηθούν τα μπάζα που θα προκύψουν από την εκχέρσωση της περιοχής (ΜΠΕ, σελίδα 53) δεν αναφέρεται ότι τα μπάζα αυτά είναι ασβεστολιθικά και δεν κάνουν για χωματισμοί, αφού όπως περιγράφει η ΜΠΕ, στις σελίδες 67 και 78, απαιτείται αργιλικό υλικό; Μήπως γιατί θα ανεβάσουν το κόστος ή μήπως για να μη δεσμευτεί ο χρήστης για τη χρήση κατάλληλου υλικού; 
Συμπερασματικά  θα μπορούσε κανείς να πει πως:
  1. Η ΜΠΕ προτείνει μέτρα που αν εφαρμοστούν θα εξασφαλίσουν τη μικρότερη δυνατή πιθανότητα μόλυνσης των υδροφόρων οριζόντων και του περιβάλλοντος γενικά.
  2. Το γεγονός ότι ο σκουπιδότοπος ήδη λειτουργεί χωρίς κάποιο έργο υποδομής από τα παραπάνω προτεινόμενα, δείχνει τη διάθεση του χρήστη για αποφυγή υλοποίησης των έργων και συνεπώς για την εξασφάλιση των αυτονόητων.
  3. Η λεκάνη απορροής μέσα στη οποία λαμβάνει χώρα η λειτουργία του σκουπιδότοπου θα μολύνει μια από τις μεγαλύτερες λεκάνες απορροής του Νομού (μετά από αυτή του Πάμισου ποταμού) και τη λεκάνη με τη μεγαλύτερη ίσως χρήση και αξιοποίηση (υδροδοτεί την Καλαμάτα).
  4. Η επιλεγείσα θέση μέσα στους ασβεστόλιθους έχει το μεγαλύτερο ρίσκο, καθότι ενώ θα ανεβάσει το κόστος κατασκευής στο μεγαλύτερο δυνατό ύψος, θα υπάρχει πάντα ο κίνδυνος διαρροής και μεταφοράς της ρύπανσης στους υδροφόρους ορίζοντες, κίνδυνος που θα είναι ο μέγιστος στα συγκεκριμένα πετρώματα.


    Πρόταση: Άμεση αναστολή λειτουργίας του σκουπιδότοπου
                         Ο συντάξας          Αβραάμ Ζεληλίδης
                      Αναπληρωτής Καθηγητής    Τμήμα Γεωλογίας, Πανεπιστήμιο Πατρών



ΣΧΟΛΙΟ ΑΠΟ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ

Με αφορμή την παραπάνω μελέτη από τον καθηγητή κ.Ζεληλίδη,η οποία και συντάχτηκε το 2004!!! θα μπορούσε κάποιος ανεξάρτητος υπεθυνος φορέας να μας ενημερώσει με ειλικρίνεια για την ποιότητα του πόσιμου νερού στην Καλαμάτα;;;

ΞΕΡΕΤΕ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ......!!!

Διαστρέβλωση στοιχείων από τη ΔΕΥΑΚ??

Πίνουμε νερό δηλητήριο...??

Μετά το άρθρο που γράψαμε εκφράζοντας τους προβληματισμούς μας για τη ποιότητα του πόσιμου νερού της Καλαμάτας, με αφορμή τα περιβαλλοντικά σκάνδαλα που διαδραματίζονται στο νομό μας (βιολογικός Καθαρισμός-Μαραθόλακκα) ακολούθησε ένα ακόμη άρθρο-κόλαφος από την Αθηναϊκή εφημερίδα ελευθεροτυπία όπου δήλωνε πως σε μετρήσεις που έγιναν βρέθηκε αυξημένη ποσότητα νικελίου στο νερό της Καλαμάτας.
Σε δήλωση του ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ(κ. Γουρδέας), έσπευσε να διαβεβαιώσει σε τοπική εφημερίδα ότι "το νερό της Καλαμάτας είναι από τα καλύτερα πανευρωπαϊκά" και ότι έκαναν λάθος στη καταγραφή των μετρήσεων τους αναγράφοντας αντί για 2μg/l το ποσό των 20μg/l. Μάλιστα τους εφιστούσε τη προσοχή σε αυτά τα θέματα υγείας που είναι υψηλής σημασίας.
Το πρόβλημα είναι ότι ο κ. Γουρδέας μάλλον μας δουλεύει όλους!! Δηλώνει ότι έκαναν οι άλλοι λάθος καταγραφή ενώ και στην επίσημη ανάλυση του νερού που βρήκαμε στην ιστοσελίδα της ΔΕΥΑΚ αναφέρει ότι η περιεκτικότητα σε νικέλιο είναι 20μg/l δηλαδή όσο δημοσίευσε και η εφημερίδα ελευθεροτυπία που έσπευσε ο ίδιος να διαψεύσει!! Επίσης για να μη κινήσει υποψίες αύξησε το επιτρεπτό όριο από 20μg/l σε 50μg/l, ενώ το δημοσίευμα της εφημερίδας ελευθεροτυπίας αναφέρει ότι ήδη κινούμαστε σε οριακά επίπεδα!! Τέλος δεν αναφέρει καθόλου στης δηλώσεις του γιατί τα τρία γνωστά ΒΑΡΕΑ ΜΕΤΑΛΛΑ Χρώμιο, Κάδμιο, Μόλυβδος και η Φαινόλη(που είναι και αυτή επικίνδυνο χημικό) αναγράφονται ως "μη ανιχνεύσιμα", δηλαδή δεν έχουμε την δυνατότητα να τα ανιχνεύσουμε στις αναλύσεις του πόσιμου νερού της Καλαμάτας. Έτσι από τη μία παραποιούνται τα στοιχεία και από την άλλη γίνονται ψευδείς δηλώσεις και απόκρυψη της πραγματικότητας. Γιατί;;;

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΚΑΤΑΔΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Μέχρι τις 20 Ιουνίου
Μια διοργάνωση με παγκόσμια λάμψη θα φιλοξενήσουν τα νερά του Μεσσηνιακού Κόλπου. Οι μεγαλύτεροι ελεύθεροι δύτες από όλο τον κόσμο θα συγκεντρωθούν στην Καλαμάτα, ώστε να αγωνιστούν για τον τίτλο του βαθύτερου ανθρώπου στη Γη με μια ανάσα. 20 Ιουνίου.
Το πρόγραμμα του 3rd Mediterranean Freediving World Cup διαρκεί 15 ημέρες και περιλαμβάνει μια εβδομάδα προπόνησης και μια εβδομάδα επίσημου αγώνα, αναγνωρισμένου από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Ελεύθερης Κατάδυσης.
Κατά τη διάρκεια του Mediterranean Freediving World Cup θα οργανωθούν εκθέσεις υποβρύχιας φωτογραφίας, προβολές ντοκιμαντέρ, παρουσιάσεις με θέματα το υποβρύχιο περιβάλλον, προγράμματα προστασίας και έρευνας ειδών υπό εξαφάνιση. Αυτές οι δραστηριότητες είναι ανοικτές στο ευρύ κοινό και σκοπό έχουν να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο για θέματα που αφορούν στο υποβρύχιο περιβάλλον και την προστασία του.
Πηγή: Θάρρος, kalamadata.gr

Ο παραλογισμός συνεχίζεται...Μαραθόλακκα ROUND_2


Επειδή ο παραλογισμὀς με τα σκουπίδια σε αυτήν την πόλη συνεχίζεται...

Επειδή αποφάσεις παλαιοτέρων δικαστηρίων, που αποφασίζουν το οριστικό κλείσιμο της χωματερής,  δεν πιάνονται σε αυτήν την πόλη....
Επειδή περιβαλλοντικές μελέτες , που καταδεικνύουν ότι ακόμα και με την υπάρχουσα κατάσταση της χωματερής στον Ταύγετο , στην πόλη της Καλαμάτας συντόμως θα έχουμε νερό επιβαρυμένο με βαρέα τοξικά μέταλλα ....
Επειδή κάποιοι διαλέξαν να δημιουργήσουν χωματερή , σε περιοχή ΝΑΤΟΥΡΑ, η οποία  το καλοκαίρι κυριολεκτικά αχνίζει από τις αναθυμιάσεις και την άνοιξη τα όποια ζὠα «τύχουν» να πιούν από το μολυσμένο ζουμί, που ρέει από αυτήν , κυριολεκτικά μένουν στον τόπο....
Επειδή δεν φτάνει που καταφέραμε και αφήσαμε να καεί ο Ταύγετος, τώρα ο Δήμος της πόλης εισηγήται την τοποθέτηση δεματοποιητή  σκουπιδιών στην ίδια την Μαραθόλακκα!!!!
και τελος πάντων η λίστα των «επειδή» δεν τελειώνει εδώ...

Αύριο , Τρίτη στις 10..00 το πρωί εκδικάζεται ΞΑΝΑ η υπόθεση της παράνομης χωματερής «Μαραθόλακκα» , Ταυγέτου.
Οσοι ενδιαφέρονται για την υπόθεση,η είσοδος είναι ελεύθερη....
Οσοι ενδιαφέρονται να στηρίξουν τον αγώνα της Ομάδας Δράσης για τον Ταύγετο, για το οριστικό κλείσιμο της Μαραθόλακκας και την άμεση αποκατάσταση του μέρους  μπορούν να υπογράψουν στο ακολουθο:


Πιο κάτω ακολουθεί η επίσημη ανακοίνωση της Ομάδας Δράσης για τον Ταύγετο:

ΤΡΙΤΗ 8/6/2010 10 π.μ.

ΟΛΟΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

                                  ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΧΩΜΑΤΕΡΗ (και άλλα τινά)

ΣΤΗ ΜΑΡΑΘΟΛΑΚΚΑ ΤΑΥΓΕΤΟΥ

ΜΕΤΑ ΑΠΟ 6,5 ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 (Από 23/11/2003 μέχρι πότε????????????)   

 ΚΑΙ 300.000 ΤΟΝΟΥΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ. ΠΟΥ ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΙ (και θα συνεχίσει να 


υπονομεύει αν δεν αποκατασταθεί σωστά), ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ, ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 


ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΚΑΙ 100.000 ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ 


ΠΕΡΙΟΧΗΣ.

ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΠΟ 1/6/2005

ΤΙ ΑΞΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ :

     1. ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ, C 502-03, Οδηγία 75/442 Οδηγία, 91/156/ΕΟΚ
2. ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΑΠΟ 1/6/2004

3. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΑΠΟ 18/12/2008 και 15/2/2010

4. ΜΟΝΟΜΕΛΟΥΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΑΠΟ 17/7/2009

5. ΠΟΛΥΜΕΛΟΥΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΑΠΟ 16/12/2009

Ομάδα Δράσης για τον Ταΰγετο

Καρτέλ δήμου-Μπόμπολα για τα πάρκινγκ!

Οι συνεχείς «κωλoτούμπες» του Δημάρχου στο θέμα του δεματοποιητή, αδιαφορώντας για τα όσα αποφασίζονται στο δημοτικό συμβούλιο, ήταν η αφορμή να ξεσπάσουν μεγάλες διαμάχες μεταξύ του ιδίου και των επικεφαλείς των παρατάξεων της μειοψηφίας. Μάλιστα ο Β. Κοσμόπουλος, επικεφαλής του συνδυασμού «ανθρώπινη και όμορφη πόλη», έφερε στη δημοσιότητα τη κρυφή συμφωνία για το υπόγειο πάρκινγκ που πρόκειται να κατασκευάσει εταιρία συμφερόντων Μπόμπολα...

Μεταξύ άλλων η συμφωνία περιλαμβάνει:
Πρώτον, την προτίμηση της συγκεκριμένης εταιρίας ''Άκτωρ'' για τη κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ στην Αριστομένους (ύψος νομαρχίας) και την εκμετάλλευση του για 28 χρόνια από την εταιρία. Δεύτερον, κοινή τιμολογιακή πολιτική(καρτέλ) με τα δημοτικά πάρκινγκ του Νέδοντα έτσι ώστε να υπερκαλύπτεται το υψηλό κόστος λειτουργίας του υπόγειου πάρκινγκ. Δίνει δηλαδή το δικαίωμα στην εταιρία να ορίζει ποια θα είναι η τιμή των δημοτικών πάρκινγκ και παρακάμπτει τους κανόνες της αγοράς με κρυφές συμφωνίες... Και τέλος τρίτον, σε περίπτωση παραχώρησης των δημοτικών πάρκινγκ σε ιδιώτη να προτιμηθεί η συγκεκριμένη εταιρία!!

Με αυτή τη νοοτροπία δε πρόκειται να λυθεί ποτέ το πρόβλημα της έλλειψης χώρων στάθμευσης στη πόλη μας, πόσο μάλλον να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης από την άσκοπη χρήση του αυτοκινήτου. Με βάση ποια συγκοινωνιακή μελέτη οριοθετήθηκε η συγκεκριμένη περιοχή για να δημιουργηθεί το πάρκινγκ? Μέχρι χτες η δημοτική αρχή διατυμπάνιζε ότι θα δημιουργούνται περιφερικά πάρκινγκ. Γιατί τώρα διαπράττει αυτή την εγκληματική στροφή 180 μοιρών, για χάρη του Μπόμπολα...? Αυτές οι πρακτικές δημιουργίας καρτέλ όχι μόνο θα έπρεπε να καταδικάζονται ως παράνομες, αλλά κυρίως μας διδάσκουν τον ανήθικο τρόπο που διαχρονικά λύνει τις υποθέσεις του ο δήμος(όπως έγινε και με τα σκουπίδια). Αυτή η επιθετική εμπλοκή της εταιρίας ''Άκτωρ'' στις αποφάσεις για τα πάρκινγκ στη πόλη μας ζημιώνει τους κατοίκους, δημιουργεί αδιαφάνεια διαβρώνοντας το θεσμό των διαγωνισμών και καθιστά τους κατοίκους ομήρους μιας οικονομικής πολιτικής που δεν στηρίζεται σε κανένα βιώσιμο αστικό σχεδιασμό.

Σύγχρονη τέχνη στους Κυλινδρόμυλους

«Καταφύγιο» για καλλιτέχνες του δρόμου

Ένα ιδιότυπο «μουσείο σύγχρονης τέχνης» συναντά ο… θαρραλέος επισκέπτης στους τοίχους των ερειπωμένων εσωτερικών χώρων των παλιών Κυλινδρόμυλων στο Λιμάνι Καλαμάτας. Γιατί χρειάζεται πράγματι θάρρος για να ανέβεις στους ορόφους του εγκαταλελειμμένου κτηρίου, όπου κυριαρχεί η βρωμιά και τα σκουπίδια και ζουν υπό άθλιες συνθήκες μετανάστες.

Οι ίδιες αυτές συνθήκες, όμως, δεν τρομάζουν τους καλλιτέχνες του γκράφιτι, που έχουν βρει στις αχανείς αίθουσες του βιομηχανικού κτηρίου, και ιδιαίτερα στους τοίχους του, «φιλόξενο» χώρο για να αφοσιωθούν στην τέχνη τους. Κυνηγημένοι και ανεπιθύμητοι από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, που θεωρούν ότι παραβιάζουν και «βρωμίζουν» τους τοίχους των σπιτιών τους και της πόλης, στους Κυλινδρόμυλους οι γκραφιτάδες δρουν ανενόχλητοι και έχουν αφήσει πίσω τους εξαιρετικά έργα της σύγχρονης αυτής μορφής τέχνης.
Ποικίλες οι υπογραφές και ακόμη περισσότερες οι τεχνοτροπίες, όπως και το ύφος των έργων που έχουν δημιουργήσει οι… ζωγράφοι με τα σπρέι. Κυριαρχεί, ωστόσο, η υπογραφή του Skitsofrenis. Τα θέματα, αντιρατσιστικά, φουτουριστικά, άλλα πιο ρομαντικά, μοιράζονται την ίδια υπαρξιακή αγωνία. Και πολύ χρώμα.
Μετά το πρώτο καρδιοχτύπι, η επικίνδυνη εξερεύνηση στους ορόφους των μύλων αποκτά χροιά γοητευτική. Και, σε συνδυασμό με την υπέροχη θέα από το μπαλκόνι του τελευταίου ορόφου, δημιουργεί μια εμπειρία που, σε όποιον τολμήσει, μπορεί να μείνει αξέχαστη.

Απο: Εφημερίδα Θάρρος

Ημέρα Περιβάλλοντος στο πάρκο του Αλμυρού

Το Σάββατο , 5 Ιουνίου , απο τις 10.00 μέχρι τις 2.00 το μεσημέρι ήταν προγραμματισμένη να διεξαχθεί στο πάρκο του Αλμυρού η γιορτή για την ημέρα Περιβάλλοντος με πρωτοβουλία του Δήμου Καλαμάτας και σε συνεργασία με το κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης , τους Ποδηλάτες Καλαμάτας (Critical Mass) και την ομάδα Kalamatafreespace art cooperativa.
Δυστυχώς οι έντονες βροχές που σημειώθηκαν το πρωί, κατέστησαν αδύνατη την διεξαγωγή της εκδήλωσης.
Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού στην ιδέα της ανακύκλωσης , της επανάχρησης των πραγμάτων αλλά και της απλής παρατήρησης της φύσης.
Η καλλιτεχνική ομάδα Kalamatafreespace art cooperativa, έχει καιρό τώρα δημιουργήσει ένα εξελισσόμενο project με την ονομασία RE:THINK, με στόχο την ανάδειξη της κρυμμένης ομορφιάς σε καθε τι που μπορεί να θεωρηθεί σκουπίδι ή και βιομηχανικό υλικό και με απώτερο σκοπό να καταστεί το άχρηστο αντικείμενο χρηστικό!
Ένα πρώτο μέρος του RE:THINK, παρουσιάστηκε στο Πνευματικό κέντρο Καλαμάτας, με την υποστήριξη των Ποδηλατών Καλαμάτας, στο πλαίσιο της εβδομάδας ανακύκλωσης, που διοργάνωσε ο Δήμος Καλαμάτας (26-30 Απριλίου)
Μπορείτε να δείτε kalamatafreespace

Ένα δεύτερο μέρος του RE:THINK, επρόκειτο να παρουσιαστεί στο πλαίσιο της γιορτής στο Πάρκο του Αλμυρού και είχε ως στόχο την παρουσίαση ιδεών για εναλλακτική κομποστοποίηση (καθώς και κάποια δείγματα δουλειάς από την προηγούμενη έκθεση)
Δυστυχώς ο καιρός δεν το επέτρεψε και έτσι παρουσιάζουμε το ενημερωτικό φυλλάδιο της ομάδας καθώς και 6 ερωτοαπαντήσεις για όποιον θέλει να εισαχθεί στο μαγικό κόσμο της οικιακής κομποστοποίησης ,μέσα από αυτοσχέδιες κατασκευές (κλικ στο φυλλάδιο!)
Φιλοδοξούμε συντόμως να παρουσιάσουμε όλο το project, μέσα από μια δική μας γιορτή!!!









Για περισσότερες ιδέες και αναφορές πάνω στο ρεύμα της επανίχρησης και ανακύκλωσης πραγμάτων μπορείτε να δείτε: www.superuse.org 

ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ


Σε προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας «Ελευθερία» (Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010) δημοσιεύτηκαν τα εξής:
«…Νέες προσκλήσεις για ένταξη έργων στο ΕΣΠΑ ανακοίνωσε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Φώτης Χατζημιχάλης. Πρόκειται για έργα αποχέτευσης -βιολογικών καθαρισμών, ύδρευσης, καθώς και λιμενικά.
Στον άξονα «Αειφόρος ανάπτυξη και ποιότητα ζωής Πελοποννήσου», αφορά την επέκταση και αντικατάσταση δικτύων αποχέτευσης, κατασκευή-αναβάθμιση εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων. Το συνολικό ποσό για τα έργα αυτά φτάνει τα 14 εκ. ευρώ. Προτάσεις μπορούν να υποβάλλουν δήμοι και ΔΕΥΑ της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Σε δήλωσή του ο κ. Χατζημιχάλης επεσήμανε: «Στόχος μας είναι η επί-σπευση των διαδικασιών υλοποίησης του ΕΣΠΑ, η υποστήριξη έργων και δράσεων που μπορούν άμεσα να ενταχθούν και να χρηματοδοτηθούν, η αύξηση απορροφητικότητας των Κοινοτικών πόρων και η ενίσχυση της αναπτυξιακής προσπάθειας της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Καλώ όλους τους δικαιούχους να καταθέσουν άμεσα όλες τις ώριμες μελέτες έργων που έχουν, ώστε με γρήγορους ρυθμούς να προχωρήσουμε στις εντάξεις, τη χρηματοδότηση και την εκτέλεση έργων που τόσο έχει ανάγκη η Πελοπόννησος, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της περιοχής και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών».

Ως ενεργοί πολίτες έχουμε τις εξής απορίες για τον βιολογικό καθαρισμό της πόλης μας:
  • Ο βιολογικός καθαρισμός της Καλαμάτας σε τι κατάσταση βρίσκεται?
  • Μήπως χρειάζεται αναβάθμιση-εκσυγχρονισμό?
  • Ποια είναι η ποιότητα των επεξεργασμένων λυμάτων που εξέρχονται από τον βιολογικό καθαρισμό?
  • Σε πόσα στάδια γίνεται η επεξεργασία των λυμάτων της Καλαμάτας και ποια είναι αυτά?
Φήμες και μόνο λένε, ότι ο βιολογικός καθαρισμός της πόλης μας, δεν κάνει καλής ποιότητας επεξεργασία των λυμάτων, επειδή είναι παλιός. Φήμες λένε ακόμα ότι κάνει «πρωτοβάθμια επεξεργασία των λυμάτων», και ότι βρίσκεται στα όριά του, λόγω της αύξησης των κατοίκων της Καλαμάτας τα τελευταία χρόνια.

Ζητάμε τα εξής:

  1. Να μας ενημερώσουν αναλυτικά, οι αρμόδιες υπηρεσίες (ΔΕΥΑΚ), για την κατάσταση του βιολογικού καθαρισμού της πόλης μας, βάση των ερωτημάτων που θέσαμε πιο πάνω.
  2. Αν είναι αλήθεια οι παραπάνω φήμες, τότε πρέπει να γίνει άμεσα μελέτη αναβάθμισης του βιολογικού καθαρισμού της πόλης, και αυτή να κατατεθεί στην περιφέρεια Πελοποννήσου.

ΈΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ. (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ)

Τι πρέπει να περιλαμβάνει μια σύγχρονη εγκατάσταση?

Α) πρωτοβάθμια επεξεργασία (αφαιρούνται και τεμαχίζονται τα μεγάλα σε μέγεθος στερεά, αφαιρείται η άμμος)
Β) πρωτοβάθμια καθίζηση (αφαίρεση των στερεών που καθιζάνουν από τα λύματα)
Γ) δευτεροβάθμια βιολογική επεξεργασία τύπου ενεργού ιλύος (αερισμός των λυμάτων, οξυγόνωση και ανάμιξη)
Δ) δευτεροβάθμια καθίζηση (αφαίρεση υπόλοιπων στερεών, προκύπτει διαυγής ροή λυμάτων)
Ε) Αναερόβια χώνευση-λιπασματοποίηση της παραγόμενης λάσπης (ιλύς).
*Τα επεξεργασμένα λύματα υποβάλλονται σε χλωρίωση( απολύμανση) πριν την τελική διάθεση τους.
Βιβλιογραφία: Στυλιανός Π. Τσώνης «Επεξεργασία λυμάτων» Αναπληρωτής καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών εκδόσεις Παπασωτηρίου, Αθήνα 2004

Παρακάτω παραθέτουμε την χημική ανάλυση του πόσιμου νερού της καλαμάτας, 
έτσι όπως βρήκαμε στο http://www.deyakal.gr/

Προσέξτε ότι στο τέλος της χημικής ανάλυσης υπάρχουν κάποια στοιχεία, όπου αναφέρεται η ένδειξη «μη ανιχνεύσιμο». Τα «μη ανιχνεύσιμα» είναι τα τρία γνωστά ΒΑΡΕΑ ΜΕΤΑΛΛΑ Χρώμιο, Κάδμιο, Μόλυβδος και η Φαινόλη που είναι και αυτή επικίνδυνο χημικό.
Αυτά τα σημαντικά για την υγεία μας ΒΑΡΕΑ ΜΕΤΑΛΛΑ και η ΦΑΙΝΟΛΗ δεν έχουμε την δυνατότητα να τα ανιχνεύσουμε στις αναλύσεις του πόσιμου νερού της Καλαμάτας!!!!!!!!!
Γιατί;;;;;;


ΧΗΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΟΣΙΜΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ



Παράμετρος
Τυπική τιμή στο δίκτυο της ΔΕΥΑΚ

ανώτατα όρια
Αγωγιμότητα ( μS/cm)600

PH

7.66,5 – 9,5
Σκληρότητα ( DH)17.5-
Χλωριούχα ( mg/l )55200
Νιτρικά ( mg/l )3.550
Νιτρώδη( mg/l )0.030,1
Αμμωνία ( mg/l )0.040,5
Θειικά ( mg/l )100250
Φωσφορικά ( mg/l )0.087,45
Σίδηρος (μg/l)7200
Μαγγάνιο (μg/l)350
Κάλιο ( mg/l )1.112
Νάτριο ( mg/l )25.5120
Ασβέστιο ( mg/l )92.5-
Μαγνήσιο ( mg/l )19.450
Νικέλιο (μg/l)2050
Χαλκός (μg/l)4.83000
Ψευδάργυρος (μg/l)155000
Κάδμιο (μg/l)μη ανιχνεύσιμα5
Μόλυβδος( μg/l)μη ανιχνεύσιμα50
Χρώμιο (μg/l)μη ανιχνεύσιμα50
Φαινόλες (μg/l)μη ανιχνεύσιμα1
Τριαλογονομεθάνια (μg/l)1.9100
Κυανιούχα( μg/l)μη ανιχνεύσιμα50

Yπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία????

Με την εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στην οδό Αριστομένους και την οριστική παράδοση του δικτύου ποδηλατοδρόμων, ολοκληρώθηκαν στο κέντρο της Καλαμάτας μια σειρά από τμηματικές πεζοδρομήσεις και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που διαφοροποιούν την καθημερινή εικόνα της.
Τα μέτρα αυτά προικοδοτούν την πόλη με μία σειρά από πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους, που βελτιώνουν την προσπελασιμότητα της, και επαναπροσδιορίζουν με ανθρωποκεντρικό τρόπο τις αρτηρίες της, μεταφέροντας έτσι την χρησιμότητά τους από την χαοτική κλίμακα του αυτοκινήτου, στην κλίμακα του πεζού και του ποδηλάτη.
Με αφορμή την μελέτη ανάπλασης της πλατείας, πρόσφατα επανήλθε στο Δημοτικό Συμβούλιο και ανακυκλώθηκε από τον τοπικό Τύπο, η πρόταση για την κατασκευή υπογείου σταθμού αυτοκινήτων στην κεντρική πλατεία για την εξυπηρέτηση των αυξανόμενων αναγκών στάθμευσης των δημοτών και των επισκεπτών της πόλης.
Η πρόταση αυτή, είτε επειδή αποκρύπτει αντιπολιτευτικούς λόγους, είτε επειδή βασίζεται στο εύλογο επιχείρημα ότι υπόγειο πάρκινγκ είναι περισσότερο εφικτό και οικονομικό να κατασκευαστεί σε δημόσιους, παρά σε ιδιωτικούς χώρους, δεν πρέπει να μεταφέρεται και να ανακυκλώνεται δίχως απάντηση, πισωγυρίζοντας κάθε μελλοντικό σχεδιασμό της πλατείας.
Κατ’ αρχάς πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η Καλαμάτα, παρ’ ότι αποτέλεσε πανελληνίως πρότυπη πόλη για τον τρόπο που ανασυγκροτήθηκε μετά το 1986, κερδίζοντας το βραβείο αστικού σχεδιασμού της Ε.Ο.Κ. και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πολεοδόμων, δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να εξυπηρετήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο που φιλοξενεί, εμφανίζοντας καθημερινά εικόνες κυκλοφοριακής αναρχίας.
Οι λόγοι είναι πολλοί και οφείλονται κυρίως στην ανολοκλήρωτη υλοποίηση των τριών φάσεων που προέβλεπε η Μελέτη Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων Κεντρικής Περιοχής και Αναδιαρρύθμισης του Κυκλοφοριακού Δικτύου στην οποία βασίστηκε το ρυθμιστικό σχέδιο της πόλης. Άλλωστε και μεταγενέστερα που η ζήτηση για αστική μετακίνηση άρχισε να γίνεται πιο έντονη, προγραμματίσθηκαν και υλοποιήθηκαν επεκτάσεις, αναμορφώσεις και διευρύνσεις του αστικού οδικού δικτύου, υιοθετώντας λύσεις με μοναδικό στόχο τη μέγιστη δυνατή κυκλοφοριακή ικανότητα οχημάτων.
Η σχεδιαστική ολιγωρία συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια και σε συνδυασμό με τον ολοένα διογκούμενο οικονομικό, διοικητικό και τουριστικό ρόλο της πόλης και την αλματώδη αύξηση του δείκτη ιδιοκτησίας οχημάτων, δημιούργησε ένα κυκλοφοριακό χάος παρόμοιο με αυτό των υπολοίπων ελληνικών αστικών κέντρων.
Για τις παραπάνω αιτίες, η Καλαμάτα, όπως κάθε ελληνική πόλη που έχει έναν περιορισμένο πεπαλαιωμένο κεντρικό αστικό ιστό, δυσκολεύεται χρόνο με τον χρόνο να εξυπηρετήσει όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Η μεγάλη αύξηση των οχημάτων, παρ’ ότι αναμένεται με τον καιρό να συγκρατηθεί λόγω της οικονομικής κρίσης και της αύξησης της τιμής της βενζίνης, δεν δύναται σε κανέναν βαθμό να μπορέσει να διοχετευθεί στους ελληνικούς δρόμους, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Αττική οδό, που λίγα χρόνια μετά την κατασκευή της εμφανίζει φαινόμενα κορεσμού.
Στόχος λοιπόν κάθε κυβερνητικής και αυτοδιοικητικής αρχής, θα έπρεπε να είναι η αποσυμφόρηση των κεντρικών αστικών περιοχών και η απομάκρυνση του αυτοκινήτου από τις καρδιές των πόλεων. Προς την κατεύθυνση αυτή κινούνται με τόλμη πολλοί δήμοι με μεγαλύτερα πληθυσμιακά και κυκλοφοριακά δεδομένα από την Καλαμάτα, όπως ο Δήμος Λαρισαίων.
Αντίθετα, στην πόλη μας συντηρείται ακόμη η συζήτηση για την δημιουργία ενός υπογείου σταθμού αυτοκινήτων στην κεντρική πλατεία, που δεδομένα:
· Θα προσελκύσει ακόμη περισσότερα οχήματα σε μια επικίνδυνα κορεσμένη περιοχή.
· Θα δημιουργήσει μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα στις εισόδους και εξόδους του πάρκινγκ, και ιδίως σε παρακείμενους δρόμους που έχουν περιορισμένο πλάτος, όπως οι οδοί Φραντζή και Σιδηροδρομικού Σταθμού
· Τέλος θα προκαλέσει σημαντική και μακροχρόνια ταλαιπωρία στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, αφού τα τεχνικά έργα αναμένονται να είναι ιδιαιτέρως δύσκολα.
Χρόνια πριν με άρθρο του στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ κ. Αθανάσιος Αραβαντινός εναντιώθηκε στην κυκλοφοριακή ασφυξία που δημιουργούν τα υπόγεια πάρκινγκ στα κέντρα των πόλεων, αντιπροτείνοντας την δημιουργία σταθμών αυτοκινήτων στις πύλες και στους περιμετρικούς δακτυλίους, όπως για παράδειγμα το υπόγειο πάρκινγκ-σταθμός μετεπιβίβασης που λειτουργεί στο Φιξ.
Κάθε μελλοντικός σχεδιασμός, κατά τον κ. Αραβαντινό, θα έπρεπε να προκαλεί τον επισκέπτη να σταθμεύει το αυτοκίνητό του εκτός κέντρου και από εκεί να κινείται με τα πόδια ή να μεταβιβάζεται σε μέσα μαζικής μεταφοράς για να μετακινηθεί στις κεντρικές περιοχές. Αυτός θα έπρεπε να είναι και σήμερα ο στόχος της δημοτικής αρχής, που ορθά αντιστέκεται στην δημιουργία πάρκινγκ στην κεντρική πλατεία: πώς θα αποτρέψει την συνήθεια του κατοίκου να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του για λίγα μέτρα, παραχωρώντας για τον λόγο αυτό χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων στο παραλιακό μέτωπο και στο δημοτικό πάρκινγκ του Νέδοντα.
Εξάλλου, ο λαός της Καλαμάτας είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος σε ανάλογες δράσεις, όπως φαίνεται από τον τρόπο που αποδέχτηκε τους πεζόδρομους και υιοθέτησε το ποδήλατο σαν μέσο μεταφοράς, μέχρι την οικολογική ευαισθησία που επιδεικνύει στον τομέα της ανακύκλωσης. Η σωστή ενημέρωση και αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, παράλληλα με δράσεις σχετικές με το ποδήλατο, όπως η δημοτική διάθεση και η ατελής ενοικίαση ποδηλάτων, είναι σίγουρο ότι θα βρει γόνιμο έδαφος στους δημότες και στους επισκέπτες της πόλης.
Διαρκής στόχος μας πρέπει να είναι η απομάκρυνση του αυτοκινήτου από τις κεντρικές περιοχές της πόλης και η υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης που θα μας οδηγήσουν σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.
Βασίλειος Παπαευσταθίου, διπλωματούχος πολιτικός μηχανικός ΕΜΠ, MSc Αρχιτεκτονική- Πολεοδομία ΕΜΠ