Φεστιβάλ δρόμου στη Φραγκόλιμνα


Το Κέντρο Νέων Καλαμάτας και το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Καλαμάτας διοργανώνουν το Πρώτο Φεστιβάλ Δρόμου της πόλης με την υποστήριξη των Ποδηλατών Καλαμάτας.

Το Φεστιβάλ θα λάβει μέρος στην πλατεία Φραγκόλιμνας (στην αρχή της Φαρών) αυτή τη Κυριακή, 25 Οκτωβρίου 2009.

Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει την δημιουργία Graffiti, αθλητικές δραστηριότητες με ποδήλατα και skateboards, με συνοδεία μουσικής από Djs της πόλης. Παράλληλα θα υπάρχει έκθεση φωτογραφίας και χαριστικό παζάρι.

Θα υπάρχει και "χώρος" για πειραματισμό στην τέχνη του Graffiti για όποιον επιθυμεί.

Το Φεστιβάλ θα ξεκινήσει στις 12:00 το μεσημέρι και θα διαρκέσει μέχρι το βράδυ. Οι αθλητικές δραστηριότητες με τα ποδήλατα και τα skates θα ξεκινήσουν περίπου στις 16:00. Καθ' όλη την διάρκεια της ημέρας θα μπορεί όποιος θελήσει να αφήνει αντικείμενα και ρούχα σε συγκεκριμένο χώρο της πλατείας για το "Χαριστικό Παζάρι". Το υλικό που θα μαζευτεί θα μοιραστεί σε ιδρύματα και συλλόγους.

Η είσοδος θα είναι δωρεάν όπως ελεύθερη θα είναι και η συμμετοχή στα δρώμενα.

Το Κέντρο Νέων Καλαμάτας επιθυμεί με αυτό το τρόπο να ξεκινήσει ο θεσμός της χρήσης των δημοσίων χώρων της πόλης, από τους νέους και τους πολίτες γενικότερα, με τρόπο δημιουργικό, τρόπο που προάγει τον πολιτισμό, την άθληση και το παιχνίδι. Ο λόγος που επιλέχθηκε αυτή η πλατεία και όχι κάποιο κεντρικό σημείο, είναι για να αναδειχτούν οι όμορφες μικρές πλατείες της πόλης και οι ελεύθεροι χώροι, που μπορούν να αποτελέσουν σημείο αναφοράς για τις γειτονιές της πόλης.


Ο θεσμός αυτός επιθυμούμε να έχει συνέχεια και να λαμβάνει μέρος κάθε φορά σε διαφορετική γωνιά της πόλης!

Για τα παιδιά που παίζουν ακόμα στα πάρκα...

Η τρίτη μαζική ποδηλατοβόλτα, critical mass ride , θα περάσει και θα ενώσει με ένα νοητό ποδηλατόδρομο τα εναπομείναντα πάρκα που υπάρχουν στο κεντρικό αστικό ιστό της πόλης. Στόχος μας είναι καταρχήν να παρατηρήσουμε τους λιγοστούς και παρατημένους δημόσιους χώρους-πάρκα που υπάρχουν στην πόλη μας και να αναλογιστούμε πώς μπορούν να αποκτήσουν πάλι ζωή μέσα από μια νέα ματιά με κύριο άξονα το ποδήλατο και το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων που μπορεί να περνάει μέσα από αυτά. Η διαδρομή που θα ακολουθήσουμε ξεκινήσει από το καθιερωμένο σημείο της κεντρικής πλατείας, θα συνεχίσει στο πάρκο σιδηροδρόμων και στο πάρκο του λιμενικού, θα περάσει από Κρήτης και θα ψάξει να βρει τα εναπομείναντα παρκάκια νότια της Κρήτης, θα προχωρήσει στην Μαρίνα και θα ακολουθήσει την διαδρομή βόρεια , κατά μήκος του ποταμού, διεκδικώντας να διαφυλαχτεί ως μια αξιοπρεπή, περιπατητική και ποδηλατική ζώνη για όλους όσους ζουν και λειτουργούν σε αυτήν την πόλη.

Καθώς αυξάνεται η πόλη μας, ο πολεοδομικό σχεδιασμός που της αναλογεί συχνά αντικρούετε με μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα. Η πρόβλεψη νέων δημοσίων χώρων και πάρκων, ακόμα και όταν υπάρχει, ουσιαστικά αναιρείται όταν ο εκάστοτε δήμος δεν τους χρηματοδότεί και δεν αποδίδει τη σημασία που απαιτείται για την δημιουργία και συντήρηση τους. Όταν δηλαδή, δεν θεωρείται ως μέγιστη κοινωνική και λειτουργική αξία για μια πόλη η προάσπιση των δημόσιων χώρων και του φυσικού πλούτου της. Ακόμα, το ήδη υπάρχον πάρκο του ΟΣΕ, λόγω του πολυιδιοκτησιακού καθεστώτος και με το πρόσχημα ότι έχει εγκαταλειφθεί, ελλοχεύει ο κίνδυνος, κάποια στιγμή στο μέλλον να απαλλοτριωθεί, προκειμένου ξαφνικά ως δια μαγείας να τσιμεντοποιηθεί!

Στη προσπάθεια μας να αποτρέψουμε αυτή την εξέλιξη καταθέσαμε τη πρόταση μας στη δημοτική αρχή για αξιοποίηση της δυναμικής του πάρκου σιδηροδρόμων και τη διεύρυνση της θεματικής του σε πάρκο εναλλακτικής μετακίνησης, μέσο της δημιουργίας skatepark και πίστα για BMX, έτσι ώστε να συνυπάρχουν τα τραίνα, το ποδήλατο και το skateboard στο ίδιο πάρκο και να αυξηθεί η επισκεψιμότητα του από τους νέους. Η ύπαρξη ελεύθερων χώρων-πάρκων σε μια πόλη είναι βασικό δικαίωμα των πολιτών της. Κάθε πολίτης έχει δικαίωμα στην δημιουργία πνευμόνων πρασίνου (Άρθρο 6γ, χάρτης των δικαιωμάτων των πεζών).

Μέσα σε αυτή τη πόλη, ζούμε, διαμορφωνόμαστε, ερωτευόμαστε, δημιουργούμε και εν τέλει υπάρχουμε ως άνθρωποι και όχι μόνο ως καταναλωτές. Όλοι εμείς που μετέχουμε στην ομάδα πολιτών   «ποδηλάτες» Καλαμάτας αγαπάμε την πόλη μας, γιατί ακριβώς έχουμε στην μνήμη μας μια πόλη με πράσινες αλάνες, με ανοιχτό ορίζοντα και με εύκολη μετακίνηση για πεζούς και ποδηλάτες. Όμως, αυτό που παρατηρούμε μεγαλώνοντας είναι ότι οι αλάνες γίνονται πολυκατοικίες, ο ορίζοντας αρχίζει και σκιάζεται, τα αμάξια είναι υπερβολικά και ενοχλητικά παντού. Δεν το θέλουμε αυτό! Δεν μπορούμε να ζήσουμε μέσα σε αυτό ή τουλάχιστον δεν μπορούμε να είμαστε υγιείς, δημιουργικοί και ευτυχισμένοι μέσα σε αυτό. Και είναι δική μας υπόθεση να το διεκδικήσουμε!

Υ.Γ.1: Το critical mass θα καταλήξει στο πάρκο της Φραγκόλιμνας, για να συμμετάσχει στο φεστιβάλ που οργανώνει το Κέντρο Νέων, με graffiti, skate, mountain bikes, κ.α.
Υ.Γ.2: Στείλτε μας τις ιδέες σας σχετικά με τα πάρκα της Καλαμάτας στο podilateskalamatas@gmail.com
Υ.Γ.3: Από αυτή τη φορά και στο εξής, λόγω αλλαγής της ώρας, θα ισχύει η χειμερινή ώρα έναρξης της ποδηλατοβόλτας(4.00μμ).

CRITICAL MASS RIDE, KALAMATA, 25/10/09, 4.00μμ ΕΛΑΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ …..!

Συνέλευση στην λαϊκή αγορά

Το Σάββατο 24 Οκτωβρίου θα πραγματοποιήσουμε ανοιχτή συνέλευση στο χώρο λαϊκής αγοράς Καλαμάτας στις 7.00 το απόγευμα. Το θέμα μας θα είναι η προετοιμασία του critical mass την επόμενη ημέρα(Κυριακή) και να πούμε τις ιδέες μας για τα πάρκα τις Καλαμάτας. Η συνέλευση είναι ανοιχτή. Συνεπώς, μπορεί να έρθει οποιοσδήποτε επιθυμεί να βοηθήσει. Όποιος δεν μπορεί να έρθει, αλλά έχει να προτείνει κάποια ιδέα μπορεί να μας τη στείλει στο email μας podilateskalamatas@gmail.com

RE-CYCLING

Τώρα ανακυκλώνονται και τα ποδήλατα.

Μέσα από αυτό το άτυπο πρόγραμμα ανακύκλωσης θέλουμε να κινητοποιήσουμε όλους τους ποδηλάτες να χαρίσουν το παλιό τους ποδήλατο, εφόσον δεν το χρησιμοποιούν πλέον. Πιστεύουμε ότι ο καλύτερος τρόπος να ανακυκλώσεις το παλιό σου ποδήλατο είναι να το χαρίσεις σε κάποιον άλλον ποδηλάτη που το χρειάζεται και δεν έχει τη δυνατότητα να αγοράσει καινούργιο.

Αν παρατηρήσετε στο εξωτερικό, είναι πάρα πολύ μικρό το ποσοστό των καινούργιων ποδηλάτων. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το γεγονός ότι πολλοί νέοι άνθρωποι προτιμούν να κυκλοφορούν με παλιά ποδήλατα(αντίκες) παρά να αγοράσουν καινούργια και να επιβαρύνουν τη τσέπη τους. Πάντως, πέρα από την αισθητή διαφορά νοοτροπίας και σπατάλης χρημάτων, αν καταφέρουμε να αυξήσουμε το μέσο επίπεδο ζωής και κυκλοφορίας των ποδηλάτων σίγουρα θα βγει πολλαπλά κερδισμένο το περιβάλλον.

Στείλτε μας τις αγγελίες σας στο email podilateskalamatas@gmail.com για να τη δημοσιεύσουμε.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ποδήλατα που ζητούν αναβάτη:

1. Χαρίζεται ο Πήγασος. Κοκκινο mountain bike με ανάρτηση μπρός πίσω και μεταμοντέρνο πράσινο καλάθι που χωράει τα πάντα. Έχει ταξιδέψει σε Καλαμάτα, Αθήνα, Μύκονο και Ιο. Βρήκε άδοξο θάνατο στην στην Αθήνα όταν μία σακούλα σκουπιδιών μπερδεύτηκε με το σύστημα ταχυτήτων και το κατάστρεψε. Κατά τα άλλα βρίσκετε σε καλή κατάσταση. Όποιος επιθυμεί να το ταξιδέψει μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου στο 6994432822. Φιλότιμος

2. (Στείλτε μας την αγγελία σας...)

3. (Στείλτε μας την αγγελία σας...)

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Όσα ποδήλατα δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν με μικρό κόστος, μπορείτε να μας τα δώσετε για να φτιάξουμε παράξενες κατασκευές. Μέχρι τώρα έχουμε φτιάξει ένα tallbike, ένα tantem bike και ετοιμάζουμε ένα γιγάντιο Τοτέμ από ποδήλατα. Κάθε νέα ιδέα ευπρόσδεκτη...

Δείτε πως στο San Francisco έφτιαξαν ένα ολόκληρο τζίρκο απο μεταχειρισμένα ποδήλατα:

Αιτήματα για μία βιώσημη πόλη

Η πόλη μας για να γίνει βιώσιμη από πεζούς και ποδηλάτες χρειάζεται, πέρα από την επιβεβλημένη κατασκευή ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων, ορισμένες καλά στοχευμένες ενέργειες για την ανάδειξη των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης μέσα στην πόλη μας.
Εμείς σαν ομάδα πολιτών ζητάμε τα παρακάτω:

1. Άμεση υλοποίηση του εξαγγελθέντος ποδηλατοδρόμου(αγορά – εκκλησία Αναστάσεως). Ο ποδηλατοδρόμος θα πρέπει να είναι σε διαφορετικό επίπεδο και διαχωρισμένος από το οδόστρωμα, προστατευμένος από το παράνομο παρκάρισμα των αυτοκινήτων πάνω σε αυτόν και διακριτός από τους πεζούς. Επιπλέον, πρέπει να υπάρχει κατάλληλη σήμανση και φανάρια σε όλο του το μήκος. Με λίγα λόγια πρέπει να διασφαλίζει την ασφαλή κυκλοφορία του ποδηλάτου και των άλλων μέσων εναλλακτικής μετακίνησης πάνω σε αυτόν.


2. Αν θέλουμε να αποτρέψουμε το κέντρο της πόλης μας από το κυκλοφοριακό χάος, δεν αρκεί μόνο ένας ποδηλατοδρόμος, πρέπει να φτιαχτεί ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων όπου θα εκτείνετε σε όλο το κέντρο της Καλαμάτας.
Σε αυτό το δίκτυο θα πρέπει αν συμπεριληφθούν, τουλάχιστον, οι εξής κεντρικοί δρόμοί: Ακρίτας, Ηρώων, Νέδοντος, Κρήτης, Αθηνών, Αύρας, Πλάτωνος-Μακεδονίας, Βας. Γεωργίου, Υπαπαντής, Μπουλούκου και Λακωνικής, Νέα είσοδος-Δ. παραλία Καλαμάτας.


3. Επέκταση του ποδηλατοδρόμου σε όλο το μήκος της παραλιακής οδού με ταυτόχρονη μονοδρόμηση της Ναβαρίνου για τα αυτοκίνητα, μέχρι το ύψος της διασταύρωσης με την Κρήτης. Η παραλιακή προσφέρεται για την καλύτερη βόλτα στην Καλαμάτα, αλλά μέχρι σήμερα δεν μπορούν να συνυπάρξουν ομαλά τα αυτοκίνητα, τα ποδήλατα και οι πεζοί. Η μόνη λύση είναι να δοθεί μία λωρίδα του δρόμου για τους πεζούς και τους ποδηλάτες και να γίνει το υπόλοιπο δρόμος μονής κατεύθυνσης και ήπιας κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα.
Επιπλέον όσοι υποστηρίζουν ότι με τις πεζοδρομήσεις και τους ποδηλατοδρόμους, μειώνεται η εμπορική ή τουριστική κίνηση, κάνουν λάθος, γιατί πολύ απλά μπερδεύουν την «όχληση» από τον δρόμο με την εμπορική κίνηση. Δηλαδή το να έχει ένας δρόμος κίνηση (από αμάξια) δεν σημαίνει ότι και οι άνθρωποι, σταματάνε στα μαγαζιά για να ψωνίσουν. Ίσα, Ίσα ψευδαίσθηση κίνησης δημιουργείται και μια χωρίς λόγο φασαρία. Ενώ αντιθέτως οι σωστές πεζοδρομήσεις και ευρύτερα η διεύρυνση των δημόσιων χώρων και των ποδηλατοδρόμων δημιουργεί συνθήκες για μια πιο μακρόχρονη και πάνω από όλα υγιή εμπορική κίνηση.


4. Να προβλεφτεί ποδηλατόδρομος στη Βασιλέως Γεωργίου. Έστω αυτή την ύστατη στιγμή, που τα έργα στη Βασιλέως Γεωργίου μπαίνουν στην τελική ευθεία, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο μαζί με την κατασκευή των πεζοδρομίων, που ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί, να κατασκευαστεί και νέος ποδηλατόδρομος.


5. Επέκταση ποδηλατοδρόμου-πεζοδρομίου από παραλιακή Καλαμάτας, μέχρι και Κιτριές. Η συγκεκριμένη διαδρομή μπορεί να εξελιχθεί σε μια πανέμορφη ποδηλατική βόλτα. Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι ασφαλής ποδηλατόδρομος, διαχωρισμένος από τον δρόμο και φυσικά επέκταση και ουσιαστική παρουσία των μέσων μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να αποσυμφοριστεί η κυκλοφορία από αμάξια.


6. Να γίνει συντήρηση στο ζωτικό μέρος του ποδηλατοδρόμου στην οδό Νέδοντος, ώστε να συνδεθεί ο νέος ποδηλατόδρομος με τα γήπεδα μπάσκετ και τέννις παράλληλα στο ποτάμι και τη Μαρίνα. Το τμήμα του ποδηλατοδρομου αυτό, που είναι παράλληλα στο ποτάμι, είναι το μόνο που μπορεί να παραμείνει λειτουργικό και για να συντηρηθεί χρειάζεται μόνο καθαρισμό, διαχωριστικές γραμμές και κολονάκια όπου μπορεί να παραβιαστεί από τα αυτοκίνητα. Όλο το υπόλοιπο τμήμα  δυστυχώς έχει καταπατηθεί από τα αυτοκίνητα λόγω της ανεύθυνης κατασκευής του από την τότε Δημοτική αρχή και δε μπορεί να ξαναγίνει λειτουργικός με την υπάρχουσα χάραξη του. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι παράλληλα με το ποτάμι υπάρχουν πολλά γήπεδα μπάσκετ και τέννις τα οποία επισκέπτονται καθημερινά πολλά παιδιά με τα ποδήλατα τους. Επίσης, δεκάδες είναι οι τουρίστες που επισκέπτονται τη μαρίνα με τα σκάφη τους και φέρνουν μαζί και τα ποδήλατα τους. Αξίζει, λοιπόν, για τους παραπάνω λόγους να γίνει μια προσπάθεια ώστε να συντηρηθεί ο παλιός ποδηλατόδρομος και να γίνει αξιοπρεπής και λειτουργικός.


7. Να μας δώσει την άδεια η δημοτική αρχή να δημιουργήσουμε χωμάτινη πίστα για Mountain ποδήλατα, σε ένα χώρο όπου θα είναι ελεύθερος για όλους. Τα τελευταία χρόνια, με τη μεγάλη προβολή των M.M.E τέτοιου είδους αθλήματα έχουν αποκτήσει φανατικό κοινό και πλήθος αγώνων διοργανώνονται σε κάθε σημείο της Ευρώπης. Στην Καλαμάτα, ωστόσο, δεν υπάρχει επίσημα καταχωρημένη πίστα, αφού η βοήθεια από το δήμο, μέχρι τώρα, έρχεται με το σταγονόμετρο. Αν και το ιδανικό μέρος έχει βρεθεί, ακόμα δεν έχουμε τις απαραίτητες άδειες από τη δημοτική αρχή για να αρχίσουμε και επίσημα τη λειτουργία της πίστας. Επιπλέον, χρειάζεται και ένα μηχάνημα, για μία μόνο μέρα εργασίας, ώστε να στρώσει λίγο το χώμα. Τα έξοδα του μηχανήματος θα μπορούσαμε να τα βρούμε με τη βοήθεια χορηγών ή του δήμου. Τα υπόλοιπα θα τα αναλάβουμε εμείς, με το μεράκι μας και ότι δημιουργήσουμε θα είναι μια προσφορά στο άθλημα και στην πόλη μας. Επιπλέον, εμείς με την εμπειρία και τις διασυνδέσεις μας μπορούμε μελλοντικά να φιλοξενήσουμε στην Καλαμάτα, έναν πανελλήνιο αγώνα με μαζική συμμετοχή από όλες τις πόλεις της Ελλάδας. Πιστεύουμε ότι αυτή η πίστα είναι απαραίτητη για εμάς και τη πόλη μας.


8. Να διατίθενται δωρεάν ή με πολλή μικρό αντίτιμο ποδήλατα, σε πολλά διαφορετικά σημεία (όπως πλατείες, σχολεία, παραλία, εκκλησίες φροντιστήρια) μέσα στην πόλη, από το δήμο, ώστε οι κάτοικοι να χρησιμοποιούν τα κοινόχρηστα ποδήλατα του δήμου, για τις μετακινήσεις τους. Κάθε χρήστης που θα δανείζεται κάποιο ποδήλατο, από ένα ορισμένο σημείο, θα έχει τη δυνατότητα να το αφήσει σε διαφορετικό σημείο κοντά στο προορισμό του, ώστε να μη χρειάζεται να το έχει συνέχεια μαζί του και έτσι θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει άλλος χρήστης μετά.


9. Στο παραμελημένο πάρκο ΟΣΕ (σιδηροδρόμων) της Καλαμάτας ζητάμε την δημιουργία ενός Skatepark (Χώρος ειδικά διαμορφωμένος για αυτούς που κάνουν «σκέιτμπορντ» και BMX)


10. Να γίνουν όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορείο, τραίνο ή τραμ) συμβατά με το ποδήλατο και να επιτρέπεται δωρεάν η μεταφορά του ποδηλάτου μέσα σε αυτά.
• Σε όλα τα τρένα πρέπει να υπάρχει ένας ειδικός χώρος χωρίς καθίσματα, όπου να είναι διαμορφωμένος για τη μεταφορά ποδηλάτων.
• Στα αστικά λεωφορεία μπορούν να τοποθετηθούν ειδικές σχάρες για ποδήλατα, οι οποίες είναι πολύ οικονομικές και πρακτικές. Δείτε περισσότερα για τη χρήση τους στο link: http://www.youtube.com/watch?v=j2rQCvoBVjk


11. Συνεργασία με τον Δήμο Καλαμάτας για συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα European mobility week, μέσω ολοκληρωμένου σχεδίου δράσεων, που προτείνουν και υλοποιούν οι ποδηλάτες Καλαμάτας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα χρηματοδοτεί τη δημοτική αρχή κάθε πόλης για να πραγματοποιεί δράσεις κατά τη ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας (16-22 Σεπτέμβρη). Μέχρι και σήμερα από τις 200 ευρωπαϊκές πόλεις που συμμετέχουν κάθε χρόνο στο πρόγραμμα, καμία δεν είναι από την Ελλάδα. 

οι παραπάνω εικόνες είναι από την «Vauban», μια γειτονιά της πόλης Φράιμπουργκ στην Γερμανία
η οποία δομήθηκε ώστε η χρήση του αυτοκινήτου από τους κατοίκους να είναι σχεδόν μηδενική...